Buttercup strandbag

 

Solliv gjør ting hun ikke kan! Hvorfor ikke lage en Buttercup strandbag – oppskrfit finner du her: STRANDBAG Den er ganske så stor og man trenger 40 slike ruter. Rutene er heklet med 3 tråder og hver rute måler 11,5 cm. 

 

Synes du den er litt diger så kan du lage Buttercup bag som du finner her: BAG 

 

Kjekt å lage noe eget, jeg har aldri laget disse rutene før, var annerledes og gøy å lære noe nytt! Om det blir bag eller strandbag eller en liten veske vet jeg ikke…Men jeg har laget en lapp og da er man i gang på et eller annet! Jeg prioriterer ikke disse nå, for jeg skal strikke ferdig genseren jeg holder på med..Ferdig med bøln (bolen) og strikker på erme nr. 1, alt er ovenfra og ned! 

 

Buttercup bagen hekles som sagt i 3 tråder i garnet Mandarin Petit, Sandnes garn i 100 % bomull, min farge heter 3528 (jeg kaller fargen mørk oransje)..Heklenål 4,5. Garnet finner du kanskje her: Mandarin Petit Jeg kjøpte garnet i en lokal butikk her i byen! Dro bare meg noen nøster, gidder ikke kjøpe alt garnet her på en gang..For jeg vet ikke om bagen/veska skal ha en farge – muligens flere! 🙂 

 

Godt å bruke hodet litt!

20 kommentarer
      1. Tusen takk, var artig mønster å hekle. Ble tykk og god med 3 tråder.
        Ja, mye hage og slikt på meg også. Skal snart begynne å male og beise også. Godt å være ute,
        man er jo nesten ikke inne på denne tiden..Bare de timene jeg må på jobben da! 🙂

      1. Tusen takk, Likte farge godt.
        Ja, er det og jeg pleier å lage en lapp om dagen. Da drar man det med seg.
        Men først skal genseren bli ferdig. Tar tid for strikker i størrelse Elefant! 🙂

    1. Oj så artig og stilig!
      Å hekle slik ei veske eller bag ser spennende ut 🙂 Noe nytt!
      Jeg holder på med bråtet på en genser til C – en runde om gangen…. ting tar tid med en vond arm… 😀 Og strikkelysten er litt avdabbet… Men den kommer tilbake! For strikke og handarbeid er gøy!
      klem

      1. Tusen takk, ja falt for denne bagen. Var litt kul synes jeg.
        Så får vi se hvor stor den blir da! Trenger jo ikke lage den så diger heller!
        Ja, strikking kommer og går. Derfor jeg strikker kluter for jeg vet jeg ikke har ork og lyst
        til så store ting, alltid. Men liker stillheten og roen som håndarbeid gir! Klem..

    2. Kjempeflott farge du har valgt til strandbag. <3 Jeg skal ta en nærmere titt på oppskrifta til den bagen,for den var jo skikkelig fin. Takk for at du la ut link til den. <3

      1. Tusen takk, denne bagen ropte litt på meg. Men ser den koster noen kroner da, er ikke
        gratis-oppskrift. Jeg fant oppskriften i bladet Hekle, der finner man 40 flotte oppskrifter
        på masse fint. Bladet kostet 99.- det unnet jeg meg! Fin kveld videre…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg