Da tok jeg meg en tur til Oslo

Hei på dere….

Vært ute og farta i hele dag. Tok meg en tur til Oslo og møtte sønnen min etterhvert. Hang seg med etter jobben. Tenkte jeg skulle titte litt etter julegaver og slikt og sjekke julestemningen i Oslo. Litt tidlig, men ikke lenge før det dundrer løs med jul, så drar straks innover igjen. Er så koselig å komme bort litt…

Jeg gikk bryggelangs og så et par danskebåter. Etterhvert nærmet jeg meg USS Iwo Jiima. Gedigent skip, akkurat lagt til kai. 17000 personer ombord. Helikopter og fly….Virkelig gøy. Det øsregnet og jeg hadde ingen paraply….hmmm. Var sol her hjemme i dag og i Oslo øsregn….Våt som ei katte ble jeg 🙂 pytt pytt..

Godt og varmt på Dubliner hvor vi tok en matbit og øl og vin…på en tirsdag. Viktig å kose seg litt. Nok av hverdager her i livet…

Tittet litt rundt etterpå og så var det bussen hjem til Fredrikstad..

#hangarskip #dubliner #oslo

18 kommentarer
    1. Hyggelig med en Oslo-tur da.. og den maten så jo veeeeldig god ut 🙂 Litt av et skip…litt skummelt på en måte.. Bra du hygga deg sammen med sønnen også.. Håper du har tørka nå..hehe.. <3

    2. Tusen takk, pleier å løpe siste uka før jul, tenkte i år. Skal jeg være ferdig i november :-)hehe….og bare kose meg i desember uten å fly meg i hjel…Lager en del gaver også jeg. HeidiElise:

    3. Hehe, det regna bra. Hadde kjøpt en pose med noe i. Den ble hatt. Og først da jeg kom til Rådhuset fant jeg en butikk med paraply. Så nå ble det en paraply med elg. Lukta våt ull. Helt til jeg kom hjem….Største båten jeg har sett. Mange helikopter og fly ombord…bra det er øvelse. Ble skremt jeg å. Vakthold rundt båten med våpen og hunder. Veldig god mat. Chili con carne med kjøtt, ikke kjøttdeig. Irsk mat. annebe:

    4. Deilig å være på tur, korte eller lange. Største skipet jeg har sett noen gang. Skal ligge der i 3 dager. En del av Nato øvelsen som pågår. Mye regn i Oslo, men ikke kaldt. fruensvilje.blogg .no:

    5. Tusen takk, prøver å kose meg alt jeg kan. Slik at fridager blir gull og gir meg energi…..deilig. Elsker å være på tur….ett eller annet sted…Toini:

    6. Ja, utrolig koselig dag og kveld. Liker meg i Oslo jeg. Gå sånn å tusle rundt. Regn var det og måtte sitte uten sokker inne og spise. Jeg var rett og slett våt inntil underbuksa…..men kunne ikke sitte uten klær da.hehe….sånn er det i Oslo. Enten for kaldt. Enten for varmt. Eller så regner det bøtter…Margrethe:

    7. Helt klart, jeg tenker aldri helg. Jeg tenker heller. Lev litt sånn i nuet. Og lever her og nå. Til helgen passer det kanskje ikke…men jeg har dagen i dag…anneemargrethe:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg