Sånn lissom dagene før lønning….

Ja, da er jeg streng med meg selv. Kutter ned på forbruk. Ikke at jeg kjøper så mange blader da…..

Jeg sparer vet dere. Setter penger over til andre konti den dagen jeg får lønning. Da et det mulighet for sparing. Ikke det som er igjen på konto den dagen da lønninga kommer inn. Ikke lurt triks. Sett av penger dagen du får lønning og vær heller streng de siste dagene før neste lønning. Jeg har penger asså på forskjellige steder. Men liker at de står der!

I dag etter jeg hadde handlet for mamma og vært hos henne, hadde jeg lyst på noen blader å ble i her iettermiddag og kveld. Masse på butikken da, men jeg dro på biblioteket. Der er det masse aviser og blader. De alle nyeste kan man ikke låne. Men alle de andre bladene er til låns i 4 uker 🙂 De ligger i reolene under siste ukes blad. Usikker på hvor mange slag biblioteket har, men i hvertfall over 60-70 forskjellige.  Kjekt for meg som er litt gnien innimellom…

Bruker du biblioteket der du bor? 

#spare #bibliotek #gnien #venterpålønn

20 kommentarer
    1. Ikke sant, det blir rett i papirdunken. Et blad koster jo nå ganske mye synes jeg. ….Så kjekt å bruke biblioteket litt. Mye som skjer der. anneemargrethe:

    2. Nei, mange som aldri er innom der. Pleier mange ganger å være der på lørdag jeg. I vintersesongen…leser blader og aviser og kjøper meg en kaffe på en automat der. Noen ganger er det kake også ….fruensvilje.blogg .no:

    3. ..skal innrømme at jeg er ikke så veldig flink til å benytte meg av biblioteket, nei..er litt sånn i perioder, hvis jeg plutselig finner meg selv å være veldig interessert i et tema – og vil lære mer om det..da er det koseligere å låne bøker og lese i, enn å sitte å glo på nettet hele tiden =)

    4. Ja, koselig å lese litt i et blad eller bok. Synes faktisk det er litt sosialt å gå sånn rundt på biblio og titte og lese og bla….Blir sliten i øynene å bare lese på pc eller brett synes jeg. Jeg elsker bøker. Men leste mye mer før. Blir sliten av å lese for mye. Har lest de 3 bøkene du anbefalte på,bloggen. Slottet vettu….åååååå de var fine….De kjøpte jeg da. Helene:

    5. Helt enig – er også veldig glad i å lese..men blir sliten av bare å sitte på nettet. Og så kooooselig da, at du liket bøkene..er blant favorittene mine, de =D

    6. ehhh,, jeg må vel si nei på et så direkte spørsmål 🙂 Jeg brukte biblioteket når jeg tok full studiekompetanse som privatist i voksen alder. Lånte jo alle bøkene i norsk pensum,, og det var ikke få 😛 Men du er flink, det må jeg si..imponert 😀

    7. Ja, tiden strekker ikke til. Jeg har jo bedre tid nå. Men leste vel 2 bøker i uka før om årene. Leser ikke fort lenger….frodith:

    8. Takk, jeg prøvet å være flink. Det koster jo ikke noe. Har lånt masse bøker der de senere år. Stiller meg bare på venteliste på de populære bøkene…Men har jo kjøpt noen bøker også da….dedicat:

    9. Tror ikke jeg har vært på bibliotektet siden ungene var små jeg … visste ikke en gang at de kunne ha blader der. Leser jo lite for tia da, pga. tinnitusen som gjør at jeg ikke klarer å konsentrere meg så lenge av ganga. Tidligere var jeg en skikkelig lesehest.

    10. Ja det lurt…og jeg unner meg sjeldent blader….og har begynt å kjøpe meg noen bøker…men låner helst av andre…Er sjeldent på biblioteket…var mye før…men har liksom ikke blitt til det…Lurt!!

    11. Ja, kjekt å låne litt. Et blad koster på butikken fra 50 og opp er mye penger synes jeg. Mamma har jo ukeblad og hjemmet…men de er kjedelige 🙂 ikke så mye som fenger. Jeg kjøper litt bøker og låner en del på biblio..Toini:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg