Blomster til ho mor….

Ække det asså….

Jeg vet ikke hva som feiler meg. Men jeg liker å pusle med små ting. Hekle og strikke. Ting som blir ferdig, og ikke tar for lang tid. Nå for tiden er det klutestrikk og skjerf. Julegaver..

Innimellom er det gøy å hekle litt. Jeg heklet jo en bikinioverdel / solliv. På denne sydde jeg på blomster. Disse blomstene er kjekke å pynte plagg med. Sy på en blomst eller to på en kjedelig genser. På en lue. ..ja, er jo bare fantasien som stopper en. Pynte utover et bord f.eks.  Masse ideer på nettet sikkert.  Jeg lagde meg noen flere nå. Festet tråder og presset har jeg også gjort…

Mye man kan lage som ikke koster skjorta og som er hyggelig å få. Jeg tenkte jeg skulle lage en haug blomster og legge dem i en  liten eske/ boks og da blir jo det en fin gave også 🙂 ikke dem her. Men lage nye i mange forskjellige farger og litt forskjellig mønster….

#hekle #gaver #blomster #kluter

20 kommentarer
    1. Koselig og dekorativt håndarbeid det her ! Flink til mye du.. Jeg lærte å hekle av farmor, men har ikke strikka eller hekla di siste ti åra.. Kos deg med kreativ hobby <3

    2. Tusen takk, litt gøy nå i mørke kvelder å sysselsette seg. Må sitte rolig litt jeg å. Trenger å hvile kroppen. Går og går vettu….ha en fin kveld i ny sofa…annebe:

    3. Tusen takk. Ja jeg synes det. Da blir det mer personlig. F.eks en kjedelig t-shirt. Sy på blomster og vipps har man blitt designer….hehe…fruensvilje.blogg .no:

    4. Koselig med hekling. Fine blomster!
      Har hekla mye forskjellig jeg også, og nå lurer jeg litt på om jeg skal hekle putetrekk. Fant et mønster som er veldig fint.
      Kan jo hekle litt om gangen 😉
      Kos deg med hekling og julegaver 🙂

    5. Ja det er jo så fine gaver…hekla grytekluter og skjerf…og ja..de blomstene er jo så fine da….herlige! Ha en god kveld i stua!

    6. Tusen takk, hjemmelagd er det beste. Sånn tenker jeg. Folk har jo råd til å kjøpe seg det man vil. Men kanskje ikke tid til å strikke seg en klut eller to. Har jo bedre tid jeg nå vettu, som delvis trygdet 🙂 Toini:

    7. Flinke du 😀 Så jo Sollivet også for en stund siden 😀 Det må jo bli perfekte julegaver ut av dette 😀 Jeg har jo fabulert om å begynne med sånt håndarbeid.. meeen.. har ikke tålmodighet til å lære meg.. trur æ 😛 I alle fall ikke nå 🙂 Lykke til 🙂

    8. Hehe, du burde lære deg. Mange menn som strikker og syr. Det er gøy.,så jo på det symesterskapet.,mange flinke menn. Du får spikke fjæl, elleer lage små esker med opptenningsved. Det gjorde min far. Deilig å fa. For det rakk jeg dårlig selv. Tusen takk…..dedicat:

    9. Så fine. Er mange år siden jeg har prøvd meg på hekling … kanskje dette var en ide for noe av alt det garnet jeg har liggende.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg