Troika

Hei og god formiddag….

Solen skinner og snart skal jeg ut i skogen. Lørdag..Rengjøring vet dere. Vasker uka ut….:-) elsker det. Da kan jeg kose meg.

Ikke så mye å berette herfra da. Hørselgreiene er som før. Ikke greit, men jeg må ta det som det kommer. Ny Troika er innkjøpt og smakt på. En liten bit. Spiser aldri en hel sjokolade på en gang. Dette er kaffegodt i mange dager. Prøver å spise lite sukker. Legger seg rundt magen og der vil jeg ikke ha det. Denne Troikaen var med appelsin, god den. Men originalen er bedre….Noen liker ikke Troika. Men den har alltid vært min favoritt, sammen med Mandelstang. 

Kaffepause og klutestrikk. Kluter er kjekt i gaver til jul 🙂 

Nyt lørdagen og kos dere…..

#hørsel #troika #kluter #julegaver #appelsin

22 kommentarer
    1. Jeg kan liksom tenke meg at jeg vil like appelsin-Troikaen godt 🙂 Tenk at du ikke spiser en hel Troika da, så liten som DEN er!! 😀 Jeg skal love jeg kunne gnafset TO uten problemer. Og litt blir det rundt magen her… Hm…

    2. Hehe, kunne spise mer før. Men de siste åra er forbrenninga ikke som før. Enda så mye som jeg tramper i skogen. Har den her i hvertfall 4 dager 🙂 sånn har det blitt…frodith:

    3. Ser ut som du har en kjempefin og avslappende lørdag. Den troikaen har jeg smakt, men jeg er ikke glad i sjokolade og appelsin sammen. Har aldri vært begeistret for det. Det endte med at mannen min fikk resten av sjokoladen etter jeg tok en liten bit.
      Ønsker deg en kjempefin og god lørdag, og en kjempefin og god helg <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    4. Ikke sant…ikke av det beste. Appelsin og sjokolade. Litt sært, men noen elsker sikkert dette å……ha en fin kveld…..Toril sin hverdag med musikken:

    5. Du får prøve ut. Prøver å spise mindre sukker. Kan spise litt jeg har laget selv altså. Men kjøper jeg meg en is. Spiser jeg halve og pælmer resten. Synes ikke det blir bedre om jeg spiser mye rett og slett. Det er jo smaken man vil ha…Margrethe:

    6. Er det kommet ny der også….den må prøves…jeg liker Trojka, og var ynglingen en stund..den nye i Dajm med lakris var super god! men så elsker jeg lakris da…hihih..Ha en god kveld!

    7. Jeg også elsker lakris. Daim med lakris har jeg også kjøpt. Kjempegod. Den her er ganske ny tror jeg. Så den plutselig på Europris på torsdag. Og jeg pleier å få med meg nyheter. Vel….ikke bedre enn den gamle Troika, men du får smake…:-)!Toini:

    8. Hehe, vi er forskjellig. Jeg kjøpte denne på torsdag og er til enda 2 dager til….prøver å spise mindre sukker, og synes det er søtt. Så holder med en liten bit….Litt snålt kanskje, men der er jeg. Men baker jeg boller, kan jeg spise 2 stykk assa….haha…fruensvilje.blogg .no:

    9. Er sånn periodespiser av sjokolade, og har alltid hatt sans for Troika. Jeg mener den het Geletrøffel i begynnelsen ?!?.. Men lenge siden sist. 🙂

    10. Brukte ta litt Troika til kaffen før jeg også, men for noen år siden begynte jeg å få vondt i magen av den så det er vel gluten i den som i melkesjokolade.

    11. Sikkert ikke bra for deg denne sjokoladen…Men alltid vært en favoritt. Mange jeg kjenner liker ikke denne sjokoladen. Men som sagt innertier hos meg. Den originale asså 🙂 Atle Lundhaug:

    12. Historien bak Troika
      Troika har hatt en affære med det norske folk helt siden sjokoladen første gang så dagens lys i 1939. Den gangen het sjokoladen Geletrøffel, oppkalt etter to av sine tre lag,
      Måtte google litt 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg