Rullekake

Hei i dag har jeg vært husmor….

klokka 10:00 lagde jeg rullekake. Lagd mye annet også da. Plukket inn tomater fra hagen. Plukket inn plommer. Lagd plommesyltetøy. Lagde skikkelig god suppelapskaus. Deilig å være hjemme å ordne litt. Vært litt stresset i kroppen lenge. Men nå har jeg lissom fått roa i meg. Deilig. Det er jo hjemme jeg liker meg best 🙂 Ikke farte og stresse rundt hele tida…..Det er så kjedelig. Men er man rastløs så er man rastløs….Men bedre nå……Fått litt trygghet inn i livet mitt og det blir man GLAD av…

4 egg 120 g sukker piskes til stiv eggedosis. Rør forsiktig inn 120 g hvetemel og 1 ts bakepulver. Hell røren utover en papirkledd langpanne. Stekes i ovnen på 200 grader i ca 10 minutter.  Legg et ark bakepapir på benken. Strø på sukker. Hvelv kaken over på papiret. Fjern bakepapiret. Smør på syltetøy i passe mengde. Rull sammen. Dette ble ca. 12 skiver. Jeg brukte bringebærsyltetøy…

Putta i fryser jeg…kjekt å ha litt på lur om dagen nå…:-) 

26 kommentarer

Siste innlegg