Jeg er i høstmodus om dagen…vil ikke – men har ikke valg

Tegn på høsten overalt nå…I mitt hode er det sommer. Jeg dro til badestranda, ble så overraska at det ikke var folk der. Det var jo så fint vær. Jeg badet 3 ganger jeg da..Men det kom noen slengere etterhvert 🙂 det gjorde noe med meg for da er det ikke jeg som er gal asså…vannet var helt himmelsk deilig. Så salt, så rent…..Fikk gåshud av mindre, ikke av vannet.

Grågåsa er borte, den er over hodet mitt nå…på vei til et annet sted. Helt greit for tror bøndene var lei dem. Det siste jeg så var en bonde som skjøt dem. Ikke gøy å se. Jeg gikk tur og plutselig stoppa en mann og dro ut ei hagle fra bilen….fikk litt støkk i meg. Men han smilte til meg og forklarte at han skulle skyte grågås….

Tv og lørdag passer ikke for meg. Men jeg kan jo ikke sykle og ta kveldsbadet, som jeg gjorde hver kveld i sommer….hehe…får lese litt….

 

16 kommentarer
    1. heldige dere som kan bade da :=) det hadde ikke jeg maktet her hos oss.
      Artige bilder av grågåsa,ja jeg skjønner att bønder som får innvasjon er glad for att dei reiser,men skjønner ikke vitsen med å skyte nå som dei drar herfra,mon tro om dei spiser gåsa ?

    2. Tusen takk, her bades det til frosten kommer….Det tror jeg også…skulle sikkert ha litt i fryseren den bonden. Store og fete gjess…bra med mat..Det er for mange av dem nå og spist opp det lille som grodde her i sommer. Som kyra skulla ha…..ha en fin kveldfruensvilje.blogg .no:

    3. Grågåsa e av de fuglan som kjæm, kjæm,, og fer….. Den er så vakker 🙂 Har den i Mannskoret. Men svær sjelden vi ser den flyr over her jeg bor. 🙂 Hold fast på sommerfølelsen så lenge du kan 😀

    4. Det er flott og vakker synes jeg også. Og de vakre ungene som jeg så mange av i sommer…dessverre har det blitt for msnge sv den her nå…de er i enorme flokker noe bønene avskyr. De skiter også ned hele badesteder. I sommer var det skitt overalt på de flotte svabergene og gressplenene nede ved campingen her. Litt udelikat synes jeg…Men vakker og flott fugl er den og nå har den fløyet…koser meg med sommeren igjen jeg…nå er det 20 grader og sol og fint vær….dedicat:

    5. Ja der flyr fuglene…..De er lure å drar til varmere strøk..mens vi skal kose oss litt i kulda…Alt har sin sjarm…men skjønner deg som liker å bade…da er det et savn gjennom høst og vinter…Du burde jo begynne med isbading du….:-) Flotte bilder, og du må ha en god søndag!

    6. Ja, vi får kose oss her. Det er badinga som er greia for meg ja. Jeg hadde begynt med isbading hadde jeg bodd helt ved vannet. Men går ikke når man må,bruke bil eller sykkel. Det blir for kaldt…ønsker meg så,sinnsykt det huset ved sjøen….eller helst i sjøen….hehe…Grågåsa drar og vi blir igjen og venter og håper på en ny vår….ha en fin fin dag…Toini:

    7. Fint å se grågåsa fly slik. Jeg liker ikke jakt, men ser vel litt at det er nødvendig ettersom vi har skapt ubalanse i naturen.

    8. Høstens fargespill i naturen er helt herlig<3 enig med deg, vil ikke, men må vel bli med på turen, tiden stopper vel ikke...:)) ønsker deg en siper fin dag og ny uke<3 så flotte bilder du har tatt<3

    9. Tusen takk, vi må,henge med så godt vi kan. Nydelig vær om dagen nå da. Så litt sånn vanlig sommer, ikke den eksteme varmen……:-)!Orkidedatter:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg