Da jeg møtte Arne …

God morgen, enda en ny dag…dagene kommer og kommer. Herlighet så heldig vi er…..LIVET.

Min bror og mamma og jeg var på visning på omsorgsbolig i går. Det var et flott sted og virket både sosialt og rolig. Ettersom hva man gjør det til. Flott utsikt til store plener og et golfområde. 

Mamma synes ikke det var kjekt i det hele tatt. Alt var feil…sånn er det med den saken. Så vi får se hva det blir til. Må prate en del sammen vi nå.

Men jeg møtte Arne. En av beboerne der. Bodd der i mange år fortalte han. Men var dyrt. Han var så sprek han. 90 år og hadde vært og fått fornyet sertifikatet. Han var glad. Et år om gangen. Men for en type. Han jobbet og fikset. Sprang rundt og ryddet i postkasser og jobbet på senteret..I hagen og rundt overalt. Da vi kjørte så jeg han vasket den fine bilen sin.

Vet dere, 90 år! Han sprang rundt. Så rett og slett ut som kanskje rundt 50. Kroppen var utrolig flott. Slank og litt muskuløs. En 30 åring burde være missunnelig…Det er helt utrolig finner ikke ord asså…

Men dessverre så var hørsel veldig dårlig, det var minuset. Hadde et apparat så jeg…Men det funka dårlig. Så var nok hans greie å hjelpe til overalt…..for det å sitte skravle vet dere…blir jo litt håpløst..

Bildet av mamma og meg, tok på søndag…..Ha en fin dag da…..fri i dag å jeg….:-) #nedsatthørsel #apparat

22 kommentarer
    1. Koselig bilde av dere 🙂
      Ja det blir mye snakking frem og tilbake nå tenker jeg. Jeg tror mor din kan få det fint der, men alt er jo skummelt når man skal forlate redet hjemme. Sprek 90 åring ja !!

    2. Hele greiene er skummelt……så prat og prat og lite ulll…..tenker jeg….Aldri aldri har jeg sett sprekere mann. Litt sånn at jeg nesten tok han med hjem…..hehe….MJmettejosteinsdatter:

    3. noen gamle er virkelig spreke ja,dei har nok fart fint med livet sitt :=) eller er født med gode gener.Trasigt når foreldre ikke ser hva som er best for dem,håper det ordner seg,er ikke du som skal slite deg ut med å ta vare på henne hvet du

    4. Så koselig å se moren din her inne. Et flott bilde av dere 🙂
      Moren din fant vel feiler ja hehe. Vil man ikke flytte, så ser man vel feil på alt.
      Arne er visst litt av en kar, han ja 🙂 Gøy å lese om slike sprekinger. Men noen skavanker må man sikkert ha i en slik alder. Selv har jeg medfødt hørselsfeil, så det kan jo hende at hørselen hans aldri har vært god. Men uansett så skjer det ting med alderen og da særlig syn og hørsel.
      Håper at dagen hos deg er fin <3

    5. Ja….ikke lett dette. Hun må jo ville sier min bror…vi får ta noen tøffe samtaler. Denne mannen ble jeg satt ut av. Må være flink til å ta vare på kroppen sin..sitter nok ikke rolig han nei…eller gener som du sier… fruensvilje.blogg .no:

    6. Så synd din mor var skeptisk da….men noen ganger trenger de bare tid…Så herlig å treffe så gamle, men samtidig spreke folk…herlig!!

    7. Moro med spreke folk som han mannen med så høy alder..man blir glad av sånt 🙂 Leit moren din ikke likte stedet..men er jo ikke så rart heller om en er litt skeptisk i slike situasjoner..håper det ordner seg til beste for dere alle.. Koselig selfie av dere var det også <3

    8. Er ikke trygt i det hele tatt, med vedfyring og trapp….her må det prates skikkelig. Jeg er for. Dette må,skje nå.fruensvilje.blogg .no:

    9. Ja, helt utrolig….ble helt satt ut jeg. Hadde tatt ham med hjem….er jo i det litt romantiske slaget for tiden,,,,,hehe…hun satte seg helt på bakbeina. Dette ville hun ikke. Var gamlehjem dette 🙂 Toini:

    10. Tusen takk, jeg pratet så masse med ham. Var så koselig. Nå elsker jeg å prate med folk også da….han vel helt unik.hun fant så,masse feil atte…..går dette så går alt….klemmer. annebe:

    11. Tusen takk, Arne vsr type se. Kosing de lux….mamma var stri….fant til og med feil på Arne da jeg sa at de kunne være inne hos hverandre å se tv og sånn. Uff uff….måtte jo prøve selfie jeg å….ikke glad i det asså….poesimylife:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg