Lykken er en nybakt eplekake….

Hei alle sammen, det regner og jeg har fri. Jobber jo ikke hver dag.. Er jo delvis trygdet. Skal ut og gå snart og etterpå på møte med min bror og mamma. Vi skal på visning. Mamma vil jo ikke flytte, men men vi får ta en titt i hvertfall…

Bakte en kake på morgenen. Ikke bilde av kaka. En eplekake. Det passer alltid….Jeg tenker kjekt å ha litt på lur, for man hvet jo ikke om det er noen som plutselig stikker innom…….hehe….

Bilde av ballonger. Ikke mitt bilde, men fant det et sted. Vet ikke hva det er med ballonger og såpebobler. Men blir glad av det….lykkelig, hvis dere skjønner hva jeg mener. Jeg føler lissom at man har svelget alle ballongene og slipper de ut. ….Frihetsfølelse 🙂

 

24 kommentarer
    1. Moren din vil ikke flytte? Det hørtes litt merkelig ut å dra på visning da, men hva vet jeg. Får håpe at dere blir enige om dette 🙂
      Ballonger og såpebobler er fine ja 🙂
      Men det ordtrykket med å svelge ballonger har jeg aldri hørt tidligere. Svelge kameler har jeg hørt, ja 🙂
      Håper at dagen din er fin. Masse lykke til på visning <3

    2. Takk, hun er dement og bor i et stort tungvint hus….til slutt må vi andre ta grep over hodet hennes, ikke lett. Det er vanskelig og tung…svelge kameler har jeg gjort både på jobb og hjemme….det er ikke noe sitat. Men jeg får sånn lykkefølelse av å se ballonger….kanskje noe veien med meg…..poesimylife:

    3. Ok da forstår jeg. Trist når demens slår inne. Jeg håper at moren din ikke blir verre og at hun vil forstå at et er bedre for henne med ett mer lettstelt hjem 🙂
      Ikke noe feil med deg og den følelsen når det gjelder ballonger. Har det nok slik jeg også. Men du skrev svelge ballonger hehehe. Når jeg leser det en gang til så tror jeg jeg forstår hva du mente. Det med å svelge kameler er noe helt annet hahaha

    4. Tusen takk, utrolig vakkert og rett i drømmeland. Fin leilighet synes jeg…men så var det å få med ho mor da….ha en super kveld.Orkidédatter:

    5. Hehe….du forstår hva jeg mener….lykke 🙂 det er noe sprudlende over det….kjekt å kvitte seg med et digert hus….få noe enkelt….poesimylife:

    6. Ja, hun likte seg ikke der borte. Men enda en lang vinter i et stort gammelt hus og vedfyring og trapp….ikke kjekt.så vi har 8’dager på oss….eplekake liker vi 🙂 ..fruensvilje.blogg .no:

    7. Lykken kan helt klart være nybakt eplekake <3 Håper den smakte, jeg fikk i alle fall lyst til å smake. Håper visningen gikk greit, og du har rett i at ballonger henviser til glede og feiring =))

    8. Det er ikke lett når foreldrene vi er glade i blir demente, og setter seg på bakføttene når det gjelder flytting.
      Min mor er dement, og hun flyttet i omsorgsbolig hvor det er pleiere på vakt 24/7. Min mor var helt enig, for hun hadde angst, og var redd for alt. Søsteren min og jeg måtte rykke ut flere ganger i løpet av en dag. Hvis hjemmesykepleieren ikke kom presis 20.30, var hun helt på tuppa med angst. Angsten hennes ble bedre etter hun flyttet, og når hun fikk bo i trygge rammer. Søsteren min og jeg hadde mye dårlig samvittighet om vi gjorde det rette for henne, men i dag ser vi at det gjord vi. Demensen har blitt forverret. Hun har ikke glemt oss, men glemmer hvilken dag, dato og måned vi har. I tillegg må hun ha hjelp til struktur i hverdagen.
      Min mor bodde i borettslag (rekkehus), men hun hadde kjempemasse angst at hun nærmest ble plagsom for naboene. Hun ringte på til dem flere ganger for uken for å invitere dem på kaffe.
      Hun trives i omsorgsboligen sin etter hun flyttet dit, og synes det er godt å ha folk rundt seg.
      Lykke til med din mor <3
      Ønsker deg en kjempefin tirsdags ettermiddag 🙂
      Purr, pur, fra Toril og kattene

    9. Ja, akkurat glede og feiring…det er noe med ballonger og bobler….visning gikk greit, men ho mor hadde mye å klage på. Så ikke lett, men eplekaka ble god da…..Jernbanefrua..:

    10. Hei, det er overhodet ikke lett. Takk for innspill. Vi vil bare det alle beste for mamma og at hun er i trygge hender. Men leit hvis hun ikke vil. Men huset hennes er så tungvint og vinteren kan bli lang. Der nede var det veldig fint synes jeg. Store rom. Det er omsorgsbolig. Folk å treffe. Flere samlingsrom og kantine…Så vi får tenke i 8 dager og ta en samtale eller to til….Superfin kveld til deg…Toril sin hverdag med musikken:

    11. Hørtes ut som en grei og fin dag 🙂 Prøvde å forestille meg å svelge en haug med ballonger og få de ut etterpå, menne altså,, det va’kke lett altså 😀 Men skjønner innmarig godt at det må føles som en veldig frihet.. som om lufta går ut av ballongen 😀 Gode tanker,, erta litt men håper det går bra 🙂

    12. Tusen takk, tja……gikk sånn der….mamma vil jo ikke…men vi får ta en prat igjen….vinteren kommer……ballonger er fint….Margrethe:

    13. Tusen takk, alltid likt ballonger. Bruker de også om mennesker som har såra meg eller noe også….da tar jeg en ballong…slipper der og borte blir den….vekk er problemet..funker bra.dedicat:

    14. Det kommer seg til skal du se 🙂 Ikke alltid de vil med det samme, men til slutt venner de seg til tanken <3 Lykke til <3
      Eplekake er godt ja 😉 Skal bake en smuldrepai med norske epler til helga <3

    15. Det er slik jeg tror også, detgår seg til…..deilig å bake litt, kjekt å ha litt å by på 🙂 ha en superfin kveld……Søtmonsen ):

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg