Da satt ho mor her da…

Lørdagskveld i heimen. Stormen har dratt avgårde igjen. Det var skikkelig uvær og strømbrudd her i går. Wi-fi er nede og jeg har ikke fått det opp etter bruddet. Så er på 4G litt tregere synes jeg. Ingen av ungene er hjemme. De er avgårde. I studier og jobb. Yngste har begynt på siste etappe og skal utdanne seg til siviløkonom, er fra før utdannet revisor. Så mor har god tid nå. Til å tenke litt hva hun vil med livet sitt…..

Har ikke helt fått opp energien jeg hadde i ferien, det datt sammen da jobben begynte. Det hørselgreiene er noe dritt asså. Blir så himla sliten av det…..Tap av hørsel = usynlig handikap. Men du ser da så frisk ut….hmmm. På utsiden ja. Inni er noe annet…

Men jeg går ikke og depper asså, ikke min greie. Prøver å få energi i livet mitt. Får det ved tur og husarbeid. Stille stunder. Ikke glad i store sammenkomster og masse mennesker jeg må prate med. Noen få er greit synes jeg. En stund. Men så mister jeg puffen da å…

Håper og tror det blir litt endring i livet mitt utover. Det fortjener jeg….så dem som følger får se….Men det å åpne en ny dør er også tøft. Man blir sårbar. Setter seg selv på en måte i en situasjon man ikke helt har kontroll på. Jeg liker kontroll på meg selv. Den som vet hvor jeg har meg selv og hjertet mitt. Men noen situasjoner rår man ikke med…Så i mellomtiden så må man tro på seg selv…følge magefølelsen…….

Bilder fra Enhuskilen her på,Kråkerøy, bildene ble tatt før uværet for over øya. I hagen min i dag. Fant jeg flere ting som ikke var mine..Det var et fryktelig uvær ja…trær datt som fyrstikker. Bra det er over nå…..Blir litt skremt.

#nedsatthørsel #usynlighandikap

20 kommentarer
    1. Kjempefine bilder, og så idyllisk det ser ut der 🙂
      Jeg skjønner hvordan du har det, og du har lov til å si at du har dårlige dager med lav energi <3 Siden du har tap av hørsel må jo du konsentrere deg på en helt annen måte som også krever mer konsentrasjon enn hos f.eks. meg.
      Håper energien kommer tilbake igjen <3 🙂
      Det blåste kraftig her også, men ikke i nærheten som nede hos dere. Tror dere er hardere rammet enn hva vi ble.
      Ønsker deg en kjempefin lørdag, og ei kjempefin og god helg 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Du virker positiv til tross for utfordringene ..og du må kunne orke å ha et liv utenom jobben ..:) Blåste godt her i går også..men heldigvis mista vi ikke strømmen..
      Vakre bilder du viser her ! Uff ..ille at det blåser så trær og ting fyker rundt..men håper det lå noe skikkelig fint i hagen din som du har bruk for da..hehe.. God helg videre <3

    3. Ja livet forandrer seg..og man må bare følge med…så godt man kan….Håper du finner din lykke…og kan ha det godt…Blir rart uten barna rundt..men gud så godt også….sier jeg…hihihih….Flotte bilder!

    4. Hehe, ja det er jo deilig med sitt eget liv. 30 år med unger hjemme….holder det egentlig..finner nok lykken jeg å….livet må leves i hvertfall. Tusen takk.Toini:

    5. Tusen takk, stormen var ille her hjemme. Jeg lot alle tingeme ligge. Blomsterpotter og voksduker og sånn. Da jeg kom hjem i stad var det borte…må jo være positiv. Men det går litt opp og ned med kreftene…ha en fin fin lørdag…annebe:

    6. Tusen takk, folk har aldri opplevd maken noensinne. Brannvesenet fikk nok å gjøre med opprydding av trær. Bruker fryktelig mye krefter på å høre, det som andre mennesker ikke bør tenke …bare kommer inn….kos deg i kveld da…Toril sin hverdag med musikken:

    7. Det er ikke lett å sette seg inn i hvordan slike handicap både er sånn rent praktisk, men kanskje aller mest styrer livet ditt. Prøver å gjøre det, men det er ikke lett. Da er det mye letter å krysse noen tær og fingre, slå litt knute på skrotten og håpe det aller beste av happeninger deiser ned i fanget på deg 😀 Jeg holdt på å be deg slutte å lytte litt på deg selv, men det ble vel ironisk. Men det kan være greit å sveve litt uten sikkerhetsnett 😀 Bare prøv 🙂 Nyt dagene 🙂

    8. Tusen takk, slitsomt det når man ser ganske ok ut…men er dødssliten innvendig….helt klart viktig å kose seg på gode dager….ha en fin kveld…God natt. fruensvilje.blogg .no:

    9. Tusen takk, det er kjipt. Men jeg lever og er glad i livet. Og glad i mennesker….så da er jeg optimist….sikkerhetsnett eller ikke……sommerfugler så det holder…….God natt og god morgen….dedicat:

    10. Håper både nettet og energien finner hverandre på veien til deg igjen snart 🙂 Og at du har en fin kveld 🙂 Sårbart å åpne ukjente og nye dører, men jammen kan de lede til mye fint også 🙂

    11. Ja tusen takk, får håpe det blir bedre og bedre…for ligger mye på sofaen nå. Er ikke greit synes jeg. Jeg er jo utemenneske ogvdetvercder jeg trives best….åpne opp dører og spesielt døra inn til hjertet sitt…Det er litt farlig…og man blir håpløs sårbar…ha en fin dag kjære deg.Jernbanefrua..:

    12. Tusen takk, skikkelig kjipe greier. Jeg som elsker livet og turer og mennesker…tror dette blir bra, <3 det som jeg bobler over av...Margrethe:

    13. Ser ut som et nydelig sted.. Å ha dårlig hørsel er nok en mye større utfordring en mange kan tenke seg.. men det er supert at du holder hodet høyt og ikke depper. Håper fine dører åpner seg for deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg