Mat må man ha…..

God morgen……..:-) håper dere har sovet godt…Lettere å sove nå som det er litt kjøligere. Det har vært lite søvn i sommer. Sovnet sent og våknet tidlig.

Jeg har begynt å jobbe igjen etter ferien. Det er tøft. Blir sånn utmattet igjen. Det er på grunn av mennesker og lyder. Ting man må høre. Var sånn i fjor etter ferien også..Det tar en stund før jeg når vanlige dager. Slapper av i ferien  og bruker ikke apparat hele tiden, det må man jo på jobb. Det blir rett og for tøff overgang. Heldigvis er jeg uføretrygdet 40 %. Det hjelper! Men hjelper det nok? Tiden får vise hva jeg makter…

Meeeeen mat må man ha, så i går etter jobben spiste jeg middag på et kjøpesenter. Skinkestek og surkål, det var så godt det. Skal spise der oftere. Når man er alene så gidder man ikke alltid å styre med de middagsgreiene selv. Rene julemiddagen og jeg var mett hele kvelden, men gikk turen min og slappet av etterpå. Fått litt ro i kroppen om dagen. Det er deilig. I dag har jeg fri, skal ordne litt her hjemme. Plutselig dukker nissen opp kanskje…..Nå som jeg er godt i gang med jula, hehe. Har planer om å  begynne med litt grundigere vask enn fredagsvasken, men det stresser jeg ikke med…..

Uansett i hagen er det lite trivelig. Alt er brunt og svidd….

Litt stille fra meg om dagen altså, men det er på grunn av sykdommen og litt lite energi…sånn er det med nedsatt hørsel…mye på kjøpet….

Ikke greit, men men….man lever med det.. #nedsatthørsel #utmattelse #julemiddag

16 kommentarer
    1. dette er middag vi som oftest kjøper om vi spiser ute,skikkelig god mat :=)
      Skjønner att det er slitsomt å begynne på jobb igjen ,håper det går seg til ,så får du nyte fridagene dine .
      Det er svale dager hos oss,bare 18+ i dag,men natten er svett og varm uansett,hetetoktene har kommet tilbake tror jeg argh…… trodde det hadde begynt å gi seg eg .Ha en fin dag

    2. Koselig innlegg, med et fristende måltid til :-)) Skjønner godt at alle lydene gjør sitt for deg, min mor har tinnitus så jeg tror jeg kan forstå litt av hvordan lyder skaper utmattelse. Håper du har en finfin dag så langt :-))

    3. Tusen takk, fått litt energi nå. Husarbeid og turgåing er fint for meg. Da kommer energien tilbake….fin kveld til deg. Jernbanefrua..:

    4. Tusen takk, dagen ble bra med husarbeid og turgåing. Da fpr jeg energi tilbake…merkelig…God mat dette. Kjøttet smaker meg alltid. Håper nattesvette blir bedre. Prøvd grønn te, har trua på det jeg. Flere kopper hver dag. fruensvilje.blogg .no:

    5. Ja det er alltid tungt å begynne å jobbe etter ferie..man må liksom omstille seg….Håper du kommer deg, og får en fin høst….Lurt å spise ute en gang i blant…det gjør jeg og Bjørn også…deilig å få det servert….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg