Var spent på slippen denne gangen…

Da var det første lønnsslipp på ny lønn. Dere som leser vet at jeg ble trygda i juni. 40 % trygd. Uføretrygd på grunn av nedsatt hørsel og utmattelse ….for det å høre dårlig er ingen lett sak. 

Jeg fikk min første trygd fra KLP 20. juni. Hardt skattet var den, det jevner jeg ut etterhvert. Og så fikk jeg lønn fra jobben nå i juli. Ikke kommet på konto da, men fått slippen. Legger jeg sammen dette, har jeg 1300 kroner mindre utbetalt. Overhodet ikke galt synes jeg. Deler jeg det 8 så blir det tap på 162,50 pr. dag i de 8 dagene jeg ikke er på jobb hver måned. Så blir det mindre bomavgift. Altså 25,- per dag og mindre utgifter på bensin. Da er jeg nede i et tap på 120 pr. dag. Etterhvert så blir det sikkert mindre skatt å betale 🙂 så er fornøyd jeg asså…

Ikke fornøyd med å være trygdet, men fornøyd med at vi som har en sykdom/handikap også har bra økonomi.

Ellers så leser jeg Papirslottet. Bok 3 kom i går!  Norske serier alltid ekte leseglede.

#klp #handikap #norskeserier #papirslottet #høredårlig

16 kommentarer

Siste innlegg