Hørselbloggen kommer og går….

Hei og fredagskveld. 

I dag på jobb var apparatene potte tette. Virket ikke i det hele tatt. De har vært litt svake lenge. Så det har hengt over meg for dette med rens av disse. Den ene voksproppen hadde kila seg fast nede og jeg greite ikke bytte selv. Du hører på navnet, ja akkurat de prøver å stoppe all ørevoksen så den ikke går inn gjennom apparatet. 

Domene var også tette. Disse er proppene du har i øra. Jeg har sendt inn tidligere til Oslo, men er tråkige greier. For dette tar tid. Har sett annonser i en synsbutikk i Onsøy, men har ikke helt hatt trua…Men i dag måtte jeg. Etter jobb, jeg gikk klokka 12:00 dro hjem, kjørte tilbake i et parkeringshus. Tok ferje til Gressvik og fant butikken. Der ble jeg tatt imot av en utrolig hyggelig dame. Som sa, dette ordner vi for deg. Ta deg en tur ut du og kom tilbake om en times tid. Jeg trasket litt rundt, et lite sentrum med noen butikker, men det var hot hot…så kjøpte meg en is og slappet av i skyggen. 

Kom tilbake og apparater hadde ligget i en sånn rensemaskin, nye vokspropper og nye domer. Kosta litt over 400.- det var det verdt for nå hører jeg igjen……

Butikken heter Onsøy synssenter og kan virkelig anbefales på det sterkeste….

Badeklem fra Solveig…..( bader og bader i det deilige varme vannet i sjøen nå…)

 

20 kommentarer
    1. Godt med alt som kommer i orden :-)) Mutter hadde samme utfordring forrige uke, en propp som vi forsøkte å få løs med en syltynn ståltråd – men det gikk ikke. Så igjen er fagfolk fint å ha :-)) Kos deg med bading. Nyt kvelden :-))

    2. Tusen takk, ja jeg også har prøvd, men var helt nytteløst. Og dette er så smått og så dyre ting. Vil jo ikke ødelegge dette. Så jeg har virkelig grua meg for denne jobben…..for innmari tråkig å sende fra seg og være uten hjelp i mange dager…. så at en brillebutikk har blitt proffe på høreapparater var utrolig kjekt….ha en super kveld….Jernbanefrua..:

    3. Ja, utrolig deilig. Bra de harvspesialisert seg på hørsel også….sikkert flere enn meg som har savnet dette. Tenk bare på,gamle mennesker og stive fingre. Man trenger hjelp for dette er smått. frodith:

    4. Godt at det ordnet seg. Jeg har selv høreapparat, men jeg er dessverre ikke så flink til å bruke det ….. Jeg håper at du får en fin helg. Gleder meg til å treffe deg neste helg <3

    5. Så bra du fikk fiksa det..men må du betale rens selv ?..trodde sånne hjelpemidler var gratis.. Fint at du koser deg med bading..og is om dagen <3<3

    6. Ja, deilig med bad og is. Ja, fikk bare dekket når det var garanti på,apparatet. Har ikke fått disse gjennom hjelpemiddelsentralen. Men mulig jeg kan sende dette bilaget inn til Nav, aner ikke…får google litt. Takk for tips.annebe:

    7. Ja, deilig å få det ordnet. Her er det hot ja, i helga er det meldt over 30 mener jeg….så ikke så mye annet å gjøre enn å være ved sjøen….deilig det da. Ha en fin fin kveld. fruensvilje.blogg .no:

    8. Tusen takk, tenk at de kunne ordne på dagen, det var mer enn jeg forventet. For man har ikke så mye å bytte med det kan man si…takk og nyt helgen og turen. Toini:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg