Vårens vakreste eventyr……for lommeboka :-)

Hei, snart helg igjen…

Onsdag allerede i morgen sier optimisten. .

Jeg er bedt til to konfirmasjoner i mai. To tantebarn. En konf i Torsnes og en konf i Porsgrunn. Pluss at min eldste bror fyller 60 år midt i mellom der. Så det blir en del utlegg for å si det sånn. Men jo være glad jeg har stor familie og blir bedt bort. 

Hva gir man egentlig av pengesummer til årets konfirmanter da. Litt usikker. Den ene konfirmasjonen må jeg gå alene uten mine sønner da det ikke passer for dem. Da vi var i konfirmasjon for 2 år siden ga vi 1500 herfra. Det var greit synes jeg. Men nå er det bare meg som kommer og litt stusselig å gi 500. Det er for lite synes jeg…Må vel ligge et sted mellom 1000 og 2000 tenker jeg…hva synes dere da? 

Legger ved et bilde fra lørdagens tur på Kråkerøy. 

Ha en flott kveld. Kraftig hodepine her i dag. Så litt dårlig form…

26 kommentarer
    1. Ja det er jo store utlegg…Jeg syns det hørtes alt for mye ut med 1500-2000…jeg ville ikke gitt mer en 1000…og man skal jo gi litt etter hva man har å rutte med…Mener jeg ga 800 i siste konfirmasjon jeg var i..men det er noen år siden..men jeg er heller ikke stinn av gryn..og det vet de…De får så mye penger at fy…så om alle ga 1000 kr så blir det for mye…nei..det tar helt av…syns jeg…Men det er nok forskjeller på hva som er vanlig rundt omkring..så du får høre innad i familien…JEg har også hodepine i dag…stod opp med det, og legger meg med det..kjenner jeg…slitsomt…God bedring og ha en god kveld!

    2. Enig med deg, burde ikke være mer. Men det er jo pengemas uten like, selv om jeg ikke kommer fra en familie med penger. fruensvilje.blogg .no:

    3. Ikke lett, 1000 må jo holde mer enn nok synes jeg. Det er gribber nå. Penger og penger er alt for konfirmantene nå. Foreldre får ta i et tak. Jeg har ikke masse penger til gaver. En inntekt skal dekke alt her hos meg…hodepine da jeg stod opp og hodepine nå. Akkurat som deg. Kan være det grå været som var i dag. Bedre vær nå da, stjerneklart. Toini:

    4. Aldri gitt penger jeg/vi faktisk 🙂 Enten gitt gavekort hos gullsmed eller noe annet passende, etter lommeboka. Penger er liksom, penger?! Noe som fort kan forsvinne i det store sluket av tenåringsønsker. Flott å høre om de som sparer, men hører like mye om de som shopper :-))

    5. Det er kanskje smart med noe annet enn penger. …Gavekort er jo supert. Får se hva det blir til. Før var det enklere synes jeg. Men nå penger penger….telle telle, kroner kroner….Jernbanefrua..:

    6. Hei. Ser at det blir en del utlegg for deg nå i nærmest tid. I min familie så gir de 1000 kr til konfirmanter som de er tanter/onkler til. Du har jo to det samme året + at du er alene.
      Det er vel stort sett penger de ønsker seg, så noe annet hadde kanskje blitt vanskelig. Du skal også feiere din bror som fyller 60 år, og han kan du be om ønskeliste eller prate med hans kone eller barn (om han har). Husk at det er tanken som teller 🙂
      Ønsker deg en fin dag <3

    7. Jeg synes også dette er vanskelig. Har mange tantebarn, og jeg vet ikke hva andre i fam gir ettersom jeg bor mangt borte og ikke får vært med i så mange. Må jo øke summen med årene pga økonomien i samfunnet økes. Nå gir vi 700-800 🙂

    8. Takk for svar. Dette er vanskelig synes jeg. Jeg er tante til mange og noen har jeg mer kontakt med enn andre. Vi må som du sier øke litt i takt. HeidiElise:

    9. Tusen takk, bra tankegang dette. 1000 virker som et ok beløp synes jeg. Jeg skal høre med min svigerinne hva han ønsker seg. Takk…Bra med deg ellers? Ny blogg? poesimylife:

    10. Takk 🙂 Ja jeg har startet opp på nytt, da jeg ikke likte det navnet jeg hadde på den andre Bloggen. Det går ikke å bare bytte til nytt Blogg navn. Så jeg slettet den gamle og startet på nytt 🙂
      Ønsker deg en fin kveld <3

    11. Nydelig bilde ved vannet 🙂 Vi skal i bryllup etter sommeren og jeg syns også det er vanskelig å vite hvor mye man skal gi.. Men til konfirmasjon syns jeg 1000 kr høres bra ut(før ga vi som regel 500..men det er jo en del år siden )..men det kommer jo ann på så mye..man må jo ha råd til det også.. Håper formen din og hodet er bedre i dag <3<3

    12. Tusen takk, utrolig vanskelig. Jeg vil jo ikke virke gjerrig. Men som du sier 500 var greit før, men tiden står ikke stille. Litt lite nå synes jeg. 1000 kr for 1 person må være mer enn bra nok. Bryllup er også vanskelig. Der er det jo litt drikke og kanskje musikk også…dyrt å bli bedt bort, hehe….litt bedre, men har ikke vært i form denne uka. annebe:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg