En busssjåfør en bussjåfør…. ( er en mann med godt humør)….

I dag har jeg bussa i hele dag. Buss til og fra jobb. Nesten da, for mens jeg venta på bussen klokka 0700 i dag kom en nabo kjørende og kjørte meg helt til jobben. Første mann på kontoret i dag jeg, klokka var 0715. Så da ble det 3 busser, ikke 4.

Endelig kommet meg hjem etter jobb og etter legetime. Så var det buss igjen til byen. Frisørtime 🙂 og etter å ha lest 5 ukeblader og 2 timer var det buss heimat. 

Kjenner dere denne regla…. ? Stemte lissom før om åra synes jeg, men hva skal jeg si. Det er annerledes!

Nyt kvelden! 🙂 

20 kommentarer
    1. Husker den sangen ja..nå tar jeg sjelden buss så hvordan sjåførene er nå vet jeg ikke..men de burde være blide og hyggelige syns jeg :)) Håper du ble fornøyd hos frisøren..jeg skal klippe meg i morgen jeg :))

    2. Ja, det er kanskje andre tider med mye stress. Ja,, samme hver gang 🙂 farge og klipp. Noen ganger litt striper. Men leeenge å sitte der altså. I morgen er samling med jobben. Så da skal vi et sted. Heldigvis får jeg sitte på en kollega. Slipper buss i morgen. Ha en toppers kveld/natt. annebe:

    3. Ja er ikke mange glade buss sjafører lengre…de sitter jo der alene og trenger ikke snakke med noen..for man kan vel ikke betale på bussen lengre eller? hihih..har ikke tatt buss på det jeg kan huske…men ser at tog ol har fått selvbetjening på betaling og apper her og der….Da regner jeg med bilen er på verksted…og du får ha en rolig og god kveld!

    4. Tar aldri buss lenger, jeg..men håper da de fleste sjåførene er vennlige og serviceinnstilte..selv under stress.. Høres deilig ut å være hos frisør..sist jeg var det, var i 2005, hehe..oppdaga at det går like greit å klippe & farge seg selv…men det kunne nok vært deilig å blitt litt “dulla” med av profesjonelle en gang, også =) Ha ei riktig god natt nå, da =) Klemz

    5. Det er ikke som før, de kjører. Og når dem kommer frem leser dem en bok. Det er sikkert pausa. Ikke så greit. Og apper er det. Du holder telefonen mot dem når du kommer deg inn på bussen. Holdt på å falle jeg. Med veske, en pose med mat og en telefon i hånda for å vise….hmmm. Bilen hadde jeg ikke mulighet å ordne med i går. Hadde for msnge avtaler og det grusomme været. Så jeg ringte og fikk time. Her nede i nærheten jeg jobber. På onsdag. I dag er det samling hele dagen. Så jeg blir hentet. Skal på et sted utenom jobben. Men er med jobben, men møte et annet sted. Toini:

    6. Ja, i gårr var det nok mye stress med snø og slikt. De kjører i ett virker det som. Kanskje dårlig med pauserom hos dem. Jeg sitter som regel helt foran, men det ble ikke noe skravling, hehe…Deilig å ordne håret. Mange lærlinger som jobber også da, og da kan man få billig klipp og slikt. Det er litt luksus synes jeg å gå til frisør. Å bli dulla med……Helene:

    7. Husker absolutt den sangen ja. Men de få gangene jeg tar buss i året stemmer det overhodet ikke. De aller fleste er dritsure, og det forstår jeg på en måte. Tenk å sitte der i den kjipe bussen og kjøre samme rute dag ut og dag inn. Jeg hadde jo klikka! Men så er det det da, om de ikke tåler såpass når de har den jobben, så burde de vel finne seg noe annet å gjøre …

    8. Det er så ufattelig mange gretne bussjåfører nå for tiden.. Skal ikke så mange år tilbake, så hilste de hyggelig på deg når du kom inn på bussen, de ventet med å kjøre til du hadde satt deg – slik er det ikke nå lengre.. Håper jeg får meg en bil igjen snart, for jeg virkelig hater å ta buss når det skal være slik.. Ønsker deg en fin dag 😀

    9. Ja, fin den regla, men passa lissom ikke inn lemger..helt, mem men…Deilig at en nabo stoppa. Det gjør noe med deg. Du føler deg sett og det er så viktig. Ordne hår er deiilig. Fin kveld til deg. Etdiktomdagen:

    10. Ja, ble voldsomt. I morgen har jeg bestilt time på et annet verksted så får vi se…har trua. Regla passa for 45 år siden, men tiden har forandra oss mennesker. Fin kveld til deg. fruensvilje.blogg .no:

    11. Sangen passa før, men systemet har gjort mennesket annerledes. Da et det greit at det kommer førerløse busser snart. Vi har lissom ikke tid til snikksnakk. Og har vi en pause er mobil viktigere en mennesker. Sånn har det blitt. Men man får litt tanker når man sitter der på bussen. Før satt jeg alltid i baksetet med en gjeng. Mye gøy på bussen da man var barn asså…Marit:

    12. Ja, de kjører før man får satt seg ned. Holdt på å falle jeg. Med en veske og pose med mat og med appen på telefon. Og så rykka bussen til, hadde ingen ledige armer. Og nåde den som kommer med penger 🙁 uff og uff. Men det er tidspress og dagens samfunn. Anette Linnea:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg