Lørdagsmat kanskje litt retro….

Hei folkens. Da ble det lørdagskvelden. Og jeg sitter her god og mett. I dag ble det terteskjell med fyll.

Jeg lagde vanlig hvit saus. Jeg brukte en fiskepudding i terninger. Og en halv pose med erter. Det var en liten pose. Dill som jeg hakket. Ta gjerne i masse dill for det er godt. Litt chilisaus. Salt og pepper. Og til slutt reker. De skal ikke koke i. Det andre fyllet kokes til det er gjennomvarmt. Varmet skjell på 200 grader i 4 minutter. Bunnen opp på skjella. De får du kjøpt i bakeriet eller på Rema. Jeg kjøpte terteskjell  på Rema.  Lagde litt salat ved siden av…

Det var godt, spiste det mye før. Godt litt i glemmeboka 🙂 

 

26 kommentarer
    1. Ja, var godt i kveld dette….mange mange år siden jeg laget. Men lett og god mat….Grandiosa er aldri feil….fin kveld til deg.Etdiktomdagen:

    2. Jeg brukte en rund fiskepudding. Men du kan bruke en boks fiskeboller. For da kan du bruke litt av krafta til å ha i sausen. Jeg lagde en hvit saus. På to skjeer margarin og 2 skeer hvetemel…smelter margarin og rører inn hvetemel og har i melk til det blir en god saus. Salt og pappet og litt chilisaus. La dette koke. Så har du i erter og fiskepudding. Alt dette i samme kjele. La dette koke/varmes i 5 minutter. Skjell varmer du i stekovnen. Ta ut skjellene og legg de på fat. Så tar du dill og reker i gryta di. Og sett gryta på bordet. Skjell ved siden av. Og salat hvis du ønsker. Så fyllet du opp….ikke inn i ovnen igjen nå……hehe….spis og kos deg 🙂 Etdiktomdagen:

    3. Ja dette er mega godt…hadde det mye før, og jeg og Bjørn lagde det her om dagen…men jeg har funnet ut at magen min reagerer på for mye melk..så hver gang vi har noe med hvit saus..ja da blir jeg gæren i magen…men dette ER nammmm…vi har også asparges topper ved siden av..

    4. Ja, det er godt. Asparges er sikkert godt i. Aldri prøvd. Kan du ikke lage en variant av hvit saus uten melk….finnes sikkert….for dette er jo kosemat 🙂 Toini:

    5. Ja, liker du fiskudding og reker. Så liker du dette. Det er veldig godt, bare glemt bort….ha en fin kveld. fruensvilje.blogg .no:

    6. Dette her har jeg aldri spist i “gamle dager”, men husker jeg laget det en gang for noen år siden, bare for å prøve det alle sa var så godt før i tiden 😉 Og ja, det var jammen ganske godt. Så nå når du skriver om det her, skal jeg jammen lage dette en dag. Det er jo ikke akkurat vanskelig 🙂
      Tusen takk for tips 🙂

    7. Dette er jo ikke vanskelig å llage nei….tar sånn 10 minutter og metter gidt også. Ikke allttid lett å finne på noe til middager. Så lag det du også. Skal lage det igjen jeg og da skal jeg prøve fiskeboller og krafta der….nå rukte jeg fersk fiskepudding….ha en fin kveld. Eva:

    8. Dette er god mat og jeg lager slik mat selv en gang i mellom. Og spesielt når romjula kommer for da smaker det med en lettere kost igjen. Bruker også asparges i sausen,men smak og behag …:-) Kjøper fiskepudding på Rema som kommer fra Tista i Halden og den er ekstra god,men ikke alle Rema butikker som tar den inn. God mat og nå så dette riktig så godt ut…
      En fortsatt fin søndag ønsker jeg deg. Klem fra Marianne.-)

    9. Ja, god mat dette og enkelt å lage. Og mettende var det synes jeg. For jeg hadde mye fiskepudding og reker. Ja, de har den her på Remabutikken. Men blir utsolgt. Så må være litt tidlig ute en annen dag. Asparges skal jeg prøve neste gang. Høres godt ut. Kos deg videre med dagen og tusen takk. Hobbystua:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg