Sms

Jeg pleier å se naboen min nesten hver dag. Og prater sammen flere ganger i uka. Jeg går jo forbi huset hans hver dag, og er han i gården så stikker jeg bort om. Ellers hvis det lyser i bua hans. Da stikker jeg innom der. Ei lita bu hvor han har ting og tang. …snekkerbu….Men har ikke sett ham på noen dager nå. Og tenkte det er jo litt merkelig. 

Så jeg sendte en sms. Hvordan går det med det på glatta og er det bra med deg. Ja, fikk jeg til svar. Alt bra nå, men har ligget med migrene i 2 dager og vært veldig dårlig. Mem kom gjerne innom når du går kveldsturen din…

Så da stakk jeg innom i går kveld. Grusom sykdom dette. Migrene så sterk så du bare ligger og kaster opp i to dager. Hadde ikke orket noe annet enn å bare ligge helt rolig. Det går utover balansen også…..fytti katta altså. Det å gå ut og hente ved var helt umulig…Du må plinge på hjelp neste gang sa jeg…Jeg fikk helt vondt inni meg….stakkars mann.

 

18 kommentarer
    1. Og sånn skal det være 🙂
      Man skal bry seg om de rundt seg. Og det gjorde du 🙂 Stakkars. Migrene er ikke greit. Yngste sønnen min har vært veldig plaget med migrene, men har vokst det av seg heldigvis 🙂
      GOdt med gode naboer som viser at de bryr seg <3

    2. Cathrine Ruth: Det er viktig å være der for menneskene i nabolaget. Nesten mer nytte i dem enn familien. Kan stille opp på kort varsel 🙂

    3. Etdiktomdagen: Ja, viktig å bry seg med folk rundt seg. Naboer er nesten vel så viktig som familie. Bare stikke innom og et par ord, kan gjøre mye ja…Migrene er grusomt, mange har det hele livet….

    4. Ja det er en grusom sykdom! og veldig alt oppslukende når det er på det verste…Men det finnes sprøyter og annet medikament man kan få..om man har vært hos spesialist..Slik at sympt.blir litt mindre….Stakkars mann…Så snill du er, og godt man lurer litt innimellom..man vet jo aldri…Ha en god dag!

    5. Du er jammen en god nabo. Og så er det jo noe med det at du har tatt deg tid til å bli kjent, og faktisk bryr deg.
      Migrene høres ikke kjekt ut nei. På lik linje med andre sykdommer, så er den ubarmhjertig. Da er det godt å ha gode naboer som deg, som tilbyr hjelp og er der når det trengs <3

    6. Ja, viktig å tenke litt på andre og ikke bare seg selv…og han fikk prata med noen og ledd litt. Hadde ikke pratet med et annet menneske på flere dager. fruensvilje.blogg .no:

    7. Ja, forferdelig sykdom. Noen er virkelig hardt rammet av migrene. Han har begynt å få oftere anfall nå. Må være noe som trigger. Det er visst arvelig. Både mor og far hadde det. Døde nå. Og søstra har det….helt forferdelig. Bare ligge i mørket i flere dager og spy. Stakkars menneske. Toini:

    8. Ja er så viktig å bry seg med andre. Det er lurt at naboer har telefon nummeret til hverandre. Utrolig grusom sykdom, stakkars menneske sier jeg bare. Ønsker deg en fin ettermiddag…..Eva:

    9. Tenk å ha sånne naboer. Her tror jeg nok jeg kunne ha ligget død i flere uker uten at naboene hadde merka det! Godt en har familie i tilfelle det skjer noe … Migrene ja, det har jeg også. Men er heldigvis bedre nå enn jeg var for en del år tilbake.

    10. Uff ja, migrene er vondt. Jeg har hatt en mild grad, mer tidligere, ikke så mye nå. Søster og mamma mer plaget. Ikke godt. SÅ koselig du kunne gå bortom han da 🙂 KJEMPEFINT bilde!!

    11. Hehe,,,,huff da…..ja, naboer er kjekke å ha, men kommer ikke av seg selv det heller. Mamge naboer man ser mest om sommeren….og noen snakker man med hele året….bra at du har familie rundt deg….migrene er helt grusom. Snakket med naboen i dag også. Kvalm enda….sa han…ikke bra. Trist at det går på når man blir eldre…mem noen blir kvitt den dritten. Ha en flott kveld. Marit:

    12. Tusen takk. Stikker bortom jeg ja….snakka med han i dag også….var kvalm enda, men orka en liten tur på butikken sa han…bra du er bedre for en fæl sykdom. frodith:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg