Hørselblogg del 6/2018 – Tema: Det er slitsomt å være menneske….

Hei folkens 🙂 Det er fredag og hørselblogg. Jeg har slitt veldig mye de siste 2,5 ukene. enda mer enn før. Jeg har vært forkjølet og tykk i ørene og hodet. Jeg har aldri vært forkjølet og hatt høreapparat før. Jeg har brukt apparat i flere år nå, men det er veldig maaange år siden jeg hadde influensa eller forkjølelse. Det var grusomt å være syk nå. Det skjedde noe med balansen i øret tror jeg. For jeg følte meg kvalm og fyllesjuk og satt litt på karusell. Føler det går litt bedre nå, men jeg har kuttet ut det ene apparatet og ble litt bedre følte jeg. For jeg kunne ikke hadde det slik….Jeg kunne ikke lese bøker. Jeg kunne knapt se TV. Jeg kunne titte litt i blader og se på bilder. Jeg måtte også hvile på sofaen 2-3 ganger hver dag. Hodepine dundret fra morgen til kveld. Jeg er tross alt bare 54, men følte meg som 99. Dette har ikke vært noe liv for meg de siste ukene…….

Litt bedre i dag og håper på enda bedre dager når helgen kommer. Slik at jeg kan velge skog, stillhet og ting i mitt tempo.

Så satser på at dette går veien. Men jeg føler jeg har ingen å snakke med om dette. Prøvde fastlegen her på onsdag, men han skjønte ikke hva jeg pratet om. Sendte meg ut for å ta blodprøver. Det er lite kjennskap til bivirkninger med høreapparat synes jeg. De som selger og fører apparater roser dette opp i skyene. Men saken fra oss som brukere det er ikke på denne måten. Jeg føler nesten at det er “keiserens nye klær” på en måte…..Du skal lissom tro på noe som egentlig ikke er som det sies….OPPSKRYTT!!!

God helg til alle som gidder å lese hørselbloggen min, klem Solveig…….

#forkjølelse

#høreapparat

#oppskrytt

 

 

 

16 kommentarer
    1. Slitsomt ..men godt du føler deg litt bedre :)) Fint at du kan skrive om det på bloggen så får du satt litt ord på ting..og andre kan skjønne mer av slike plager.. Ønsker deg en koselig kveld <3

    2. Det er vel litt kjent problem at man blir tett i nese og bihuler ved forkjølelse, og at det påvirker ørene..så håper det blir bedre når du er helt fri for den…Du må ha fortsatt god bedring, og håper du ikke har fått noe form for krystallsyke da….vist svimmelheten fortsetter, så må du undersøke det…ha en god helg og håper du kommer deg ut på tur!

    3. Tusen takk, før var det noe som het virus på balansenerven…..kanskje det er noe sånt. Bra har det ikke vært. Men bedre i dag og skal teste formen i helgen uten apparat…..tror det å putte fremmede ting i tette ører ikke er noe sjakktrekk….fon fin kveld til deg. Toini:

    4. her hvor jeg bor bruker dei med høreapparat å bli innvitert på møte hvert år der dei diskuterer hørsel og høreapparat,er det noe dei lurer på tar dei det opp på møte,finnes det ikke et slikt tilbud i ditt distrikt

    5. Overhodet ikke noe slikt her, fikk bare beskjed på sykehuset Kalnes at jeg ble innkallt til nye time om 6 år….imellomtiden klar deg selv….fruensvilje.blogg .no:

    6. Tisen takk, det skal jeg sjekke ut…Kalnes er en fabrikk, ikke noe omsorg der….inn og ut og ny pasient…..må gå veien sjøl jeg…derfor jeg skriver her for å få kjennskap og dele mine oppfatninger av min hverdag. natheless:

    7. Det er no’ dritt når en bare føler en stanger hodet i veggen og ikke får nok hjelp. Enten det gjelder de hersens høreapparatene eller andre ting som tuller til livet. Håper du finner ut av det etterhvert, og at det kommer til å funke litt bedre fremover. God bedring og god helg.

    8. Tusen takk, ja ikke lett. Man må være frisk for å være syk……går seg vel til. Men den jobben jeg har og høre dårlig tapper meg for krefter…..jeg har en plan…..og så får vi se 🙂 Marit:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg