Høreapparatet gjør min dag uendelig tung…..

Det er ikke fredag og hørselblogg i dag. Men jeg føler for å skrive ned noen ord. Jeg begynner å føle en belastning og ikke et hjelpemiddel for meg. Det å høre dårlig er utmattende i seg selv. Det å høre vokaler, men sliter med konsonanter. Det blir å gjette alle bokstavene i mellom….Jeg sover ca. 8 timer hver natt, men alikevel føler jeg meg ikke uthvilt når jeg kommer på jobb. I det jeg setter på meg høreapparatet begynner hodepinen. Den varer stort sett hele dagen. Noen ganger må jeg ta tabletter i tillegg til det å være ute i naturen. Jeg blir også svimmel og litt kvalm. Føler at jeg sittter på en karusell. Jeg blir ikke slik når jeg ikke bruker apparat…slik er det hver eneste dag nå…Hver eneste dag må jeg hvile på sofaen. 2-3 ganger pr dag. Gå turer for å stabilisere hodepinen. Kan se litt på tv, men ikke mye. Det er for mye bråk og lys. Jeg kan lese litt blader, men å lese en bok etter arbeidstid makter jeg ikke. Jeg har brukt opp konsentrasjonen på jobb denne dagen også. Jeg tenker hvor skal jeg makte dette. Hver dag er jeg tom helt til sånn rundt Dagsrevyen…da hjelper det på en måte. Den utmattelsen jeg får ved å bruke apparat på jobb hver eneste dag tar mange mange timer å bli kvitt. I dag var jeg hos legen, det ble også tatt masse blodprøver av meg i dag for å utelukke om det kan være andre ting…….Det har vært ekstra belastende i det siste med forkjølelse og tett hode og det å bruke høreapparat….Det blir på en måte ekstra utmattende og belastende….Er det verdt dette tenker jeg. Jeg vurderer snart å kutte ut hele apparatet……det er rett og slett for mange bivirkninger og for lite fordeler…..

Jeg har prøvd og prøvd….Dere der ute som tenker jeg har bra dager som jobber 50 % og går hjem fra jobb etter 4 timetr…vet ikke hva dere snakker om. Jeg er så utrolig lei meg selv og denne situasjonen at jeg jeg holder på å spy….

#døvhet

#høreapparat

#nedsatthørsel

#utmattende

22 kommentarer
    1. Trist at du skal ha det sånn 🙁 Å streve for å høre, å streve for å få med seg den kommunikasjonen som foregår hele tiden. Ikke noe greit. Jeg skulle ønske du kom til oss og jobbet jeg 🙂

    2. Kjenner igjen den følelsen..at man er så lei at man føler for å spy…Trist… og jeg forstår deg så godt..men det synd ikke andre ser det….Det ER utmattende å gå som du gjør..og jeg håper du får “gehør” hos de som har med det å gjøre…og at du får redusert arbeidsmengden..du skal jo ha et liv ved siden av…Du må ha en god kveld!

    3. Tusen takk, ja det er utmattende å gå slik…og det tar som jeg skriver 7 timer før dagen min er grei….da er jeg i vater igjen…nå begynner det å hjelpe…hvilt 2 ganger og gått 2 turer….Bare det å fått en fridag i uka hadde vært til det bedre…..nå har jeg 5 meget dårlige dager….Men men andre har det sikkert verre…..fin fin kveld og takk for at du forstår. Toini:

    4. Hei Solliv.
      Veldig trist å lese dette, hvordan du har det nå for tiden ……………..
      Håper det er noe som går over når forkjølelsen forsvinner? FOr dette er jo ikke ok i det hele tatt.
      Kjenner fortvilelsen din mellom linjene i det du skriver 🙁 Nei egentlig er det ikke verdt det. At du skal ha det så tøft for å være i arbeide ……………..
      JObber du 5 kortere dager? Hvorfor kan du ikke jobbe 3 dager og 2 dagers uke? Eller altså fulle dager og fått fri innimellom.
      Ønsker deg alt godt, kjekke du <3
      klem

    5. Ja, er tråkig….Får liissom aldri overskudd lenger…Alle 5 dagene blir nå et ork og stress…Jobber fra 0800 – 1200 hver dag. Det å kanskje fått en hel fridag i uka hadde vært så mye bedre tror jeg…men dessverre så bestemmer andre mennesker dette for meg….Men mulig det blir bedre når våren kommer og jeg kan være enda mer ute. Blir også utmattet av å ikke kunne lese eller kose meg med en bok. Før leste jeg 2 bøker i uka og koste meg veldig med å lese….men som neg sier så har jeg ikke mer konsentrasjon igjen når dagen er ferdig og jeg er her hjemme…Da er det hodepine til jeg legger meg…..Takk for omtanken.Etdiktomdagen:

    6. De skal jo også lytte til hvordan du har det og legge til rette for deg……………….. så om det hadde vært bedre for deg å ha hele dager og også fridager så må de kunne ordne det. Du har rett til det. Dette er noe din fastlege og din arbeidsgiver kan samarbeide om………………… klem

    7. Ja, fastlegen kan legge føringerr, men ikke bestemme. Det er arbeidsgiver som til syvende og sist som bestemmer. Det er kanskje derfor folk blir 100 % sykmeldt, for dem gidder ikke utsette seg for dette. Etdiktomdagen:

    8. Høres veldig slitsomt og plagsomt ut å ha det slik :)) Om du ikke har noe annet valg må du kanskje være 100%sykemeldt da om ikke arbeidsgiver kan legge opp til det som er best for deg..for hjemme må du vel ikke bruke apparatet like mye.. Håper virkelig du finner en løsning som fungerer greit for deg :)) God natt og fin morgendag <3

    9. Tusen takk, jeg tenker slik jeg også. Det handler om å finne muligheter og ikke ta fra meg alt….Folk burde skjønne dette snart nå. Trriste greier….God morgen til deg og takk for omtanken. annebe:

    10. Du min gamle far på 92 hadde det slik og det hadde noe med væskebalansen i øre å gjøre sa spesiallegen. Allikevel ble høreapparatet byttet til et annet og da ble det helt bra. Rart for man skulle tro at et høreapparat var et høreapparat. Få det byttet ut mot et annet for slik kan du ikke ha det.

    11. Uffda. Kjenner meg godt igjen her. Jeg prøvde jo også høreapparat, men det var mer for å få en motlyd til tinnitusen. Det funka overhodet ikke. Ble bare enda mer bråk enn det som allerede er oppi topplokket, så jeg gav opp etter litt over et halvt år. Håper du finner ut av det kjære deg. At det blir litt bedre etterhvert. Klem fra meg.

    12. utrolig mye støy i hodet ved høreapparat….papirbretting er som orkan og traktor….så blir kjempesliten på høre et par bretter, hehe……Så jeg må finne løsninger på min hverdag.Marit:

    13. Ja, det er noe med balanse og væske i øret tror jeg…..utrolig ekkelt å kjøre karusell hele dagen på jobb…..jeg må finne ut av det….Atle:

    14. Du verden, ja det der må jo være helt forferdelig å leve med. Stakkars deg <3 Håper du finner ut av ting, så du får en bedre hverdag og kan nyte livet i stedet for å slite deg gjennom det. Klemz til deg <3

    15. Tisen takk, ja helt grusomt å ha det slik…..hver dag er en kamp for å høre og finne nok energi…..til å klare å jobbe neste dag….snart ikke mer å hente……Helene:

    16. For en situasjon. Jeg kjenner flere som bruker høreapparat og de har byttet apparater flere ganger for å få det som passer dem. En jeg kjenner gikk tilbake til en “gammeldags” modell for det ble for mye støy i de nye. Ikke vet jeg, men dette må du da få hjelp med. Ønsker deg all lykke til:)

    17. Tusen takk, ja jeg har to sett. Dette er de nye kosta 12000 men utrolig mye støy og vanlige samtaler er vanskelig å få tak i enda….men knirking i sko og papir og vannmaskiner bråker som et stort orkester….må nok få meg ny time på,Kalnes 🙂 dette går ikke nei. natheless:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg