Fremdeles meg…..

Hei og god fin formiddag…..

Ute er det kaldt og dagene går……Hvordan greier du deg i kulda. Man må ta noen ekstra forholdsregler….Ekstra pledd over dyna. Doble votter ved turgåing. På med lue når man henter ved…Gulvkabler står på hele tida. Tykke sokker i støvlene….Fyre i ovnen hele ettermiddagen og kveld….mate fuglene….

Jeg er fremdeles meg selv om jeg ser ukjent ut, med luer og skjerf og tykke jakker….

 

Hvordan holder du varmen i minus 10 og sterk vind….I dag var det forresten vindstille og det kjennes mer behagelig ut….

 

 

 

20 kommentarer
    1. ..tja..syns egentlig ikke jeg kler så veldig mye ekstra på meg når jeg er ute..vi har jo lange perioder om gangen med mye kulde her..har ligget lenge på grader mellom -12 og -17, så når vi plutselig fikk “bare” -9, føltes det nesten varmt ut, hehe =D Du får ha en flottersfin dag videre – og kos deg så godt du kan i kulda. Klemz <3

    2. Ja man må kle seg etter været…jeg har ofte tynne vanter inni vottene og alltid noe på hodet når det er skikkelig kaldt 🙂 Nydelig vinterbilde <3

    3. Hei, dere er nok mer vandt til dette enn oss her sør….her blir det fryktelig råkaldt……er man på fjellet i 10 blå så kjennes det varmere ut 10 minus her….men dere fra Nord er flinkere til å takle kulde…..jeg er sommermenneske 🙂 og blir det enda mer for hvert år…..Helene:

    4. så fint bilde, og et veldig bra innlegg
      det jeg gjør når det er isende kaldt er å finne den tjukkeste og lengste boblejakka jeg har, finne de tjukkeste vottene, tjukkeste luen og tjukkeste skjerfet.. da er jeg god og varm, og da kan det gjerne være 30 minus uten at jeg fryser.. det er en god beskyttelse, eller så er jeg inne i leiligheten hvor det er en peis jeg kan sitte foran og kose meg med en god bok på kindle eller en film på netflix
      kan du vær så snill ta en tur innom min blogg :)? Legge igjen en kommentar?

    5. Så flott, takk for svar…lurt med lang boblejakke. Det er helt klart. Og tykke ting varmer godt. Nå er det fyr i ovnen her…..Joachim Hovland Vik:

    6. Ja det er bare å kle seg riktig..så går det bra..jeg er på tur som vanlig, men kjenner det litt på fingre..klarer ikke bruke votter eller vanter..så har pulsvarmere..men i dag kjente jeg det da jeg ble sittende litt i snøen…for å fotografere…DET var kaldt..og kulda satte seg i knær og lår…og rumpe…hihihi..Kos deg i kulda! ha en god kveld!

    7. Ja ut må man, men den vind som har vært her sammen med kuldegrader, har vært grusom…..jeg er jo utemenneske….men ikke lett i disse dager.frodith:

    8. Tusen takk, ja jeg går med vanter og votter….kaldt som fy, ansiktet er vanskelig å dekke til. Og jeg hoster nesten blod når jeg kommer inn…..ikke bra i det hele tatt…..fin fin kveld.Toini:

    9. Nå trodde jeg du hadde skrevet bokanmeldelse. Jeg har nemlig nettopp lest den siste boka til Jojo Moyes, og den heter “Fremdeles meg” 😉 At det er vindstille gjør mye. 10 minus og vind, DET er kaldt det! 😉

    10. Hehe, det var den bola jeg hadde i hodet. Får den ikke ut….så skal kjøpe meg den ……men så ble det vær i stedet…utrolig kaldt med den vinden…blir spennende i OL, der er også kjempekaldt.karidansen:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg