Hørselblogg del 5 / tema: Rikets tilstand

God fredag lesere….

Det er mange baller i luften. Slik må det være. For det er mange ting man skal igjennom. 

Jeg ønsker etterhvert å søke trygd hos KLP. Jeg følger malen. Jeg må være sykmeldt 1 år før man kan få trygd innvilget. Jeg er i såpass dårlig forfatning at det å jobbe 100 % i en jobb med sentralbord og kunder makter jeg rett og slett ikke. Jeg er fortsatt gradert sykmeldt og har ikke tatt endelig beslutning om hvor stor grad uførhet jeg velger. Jeg har vært i dialogmøter med NAV. Blir fulgt opp av lege. Vært på hjelpemiddelsentralen. Hatt besøk av Nav på min arbeidsplass. Hatt besøk av legen til arbeidsgiver på kontotet. Jeg hører dårlig fremdeles…..ingenting hjelper min hverdag………

Jeg jobber litt hver dag. Det er ikke noe jeg velger selv, men er pålagt av arbeidsgiver. Jeg hadde heller ønsket å jobbe hele dager, men noen hele fridager. For bare det å stresse på morgenen…det å dusje, er ting som gjør meg sliten. Jeg er helt annerledes på helgen. Jeg gjør ting i mitt tempo. Sover til jeg våkner av meg selv…stillhet og ro. Går tur på formiddagen. 

Snart er det enda et nytt dialogmøte med NAV, jeg må møte. Og jeg kommer virkelig til å bjeffe den dagen. Her sliter jeg med et stort handkap og så må jeg atpåtil forklare og forklare hvor jeg ikke orker å jobbe slik som før….Føler at den grensa er nådd nå…

Min diagnose er nedsatt hørsel ……er det så himla vanskelig for andre mennesker å forstå….Jeg hører ikke hva andre mennesker sier til meg….God helg 🙂 

#nedsatthørsel

#døvhet

10 kommentarer
    1. Det er da helt utrulig at du må kjempe så hardt for å få dem til å forstå…makan til system,da.. Så jeg syns du skal bare bjeffe i vei på neste møte, du..og så krysser jeg fingrer og tær for at ting går din vei snart.. Ha en fin fredag videre =) Stor klemz <3

    2. Håper du får til en god ordning..med slike plager må man først å fremst tenke på at en skal ha et ok liv..og om man da ikke kan jobbe så må det bli slik at en først og fremst klarer hverdagene i sitt eget tempo.. ikke gi deg ..det er ditt liv :)) Klem <3

    3. Tusen takk, jeg kan kanskje jobbe litt, men ikke 100 % da har jeg ingen ting igjen til mitt eget liv…..står på til jeg stuper……men synes det var unødvendig med dialogmøte 3. Det er ikke noe nytt….annebe:

    4. Tusen takk, jeg bjeffer i vei. Ikke noe nytt å berette om til Nav, dialogmøte 3 burde ikke være nødvendig…..men de er redd for høye prosentall når det gjelder uføre,….Men de burde heller ta tak i mange unge mennesker og skaffe jobb til dem som ikke har begynt sitt arbeidsliv….jeg er mett på å jobbe…..Helene:

    5. Ja det er fælt at man må stå og forklare seg for andre…de burde jo skjønne..men sånn er det ikke…de må ha alt inn med teskje..Håper inderlig du får det til..det du vil…og ønsker deg masse lykke til!! Ha en god kveld!

    6. Tusen takk, ja, burde vært unødvendig med dialogmøte 3 med Nav..jeg ønsker å jobbe litt mindre …og det går sikkert til slutt. Men mye skal på plass først…..fin fin kveld.Toini:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg