Energien måtte inn døra….

Da jeg kastet de tre begoniane fra jul. Satt jeg igjen med gullpotter (de er nok litt jul disse å, men har pottene fremme litt til da.) Så jeg tenkte jeg fikk kjøpe med noen blomster. Hageland var stengt i dag, med Plantasjen var åpen. Utrolig lite å velge mellom. Jeg ville ha litt farger, men ikke lett. Bare Primula i fine fager, men de visner jo med en gang…så ble 4 grønnplaner. 3 små og en litt større til en annen potte jeg hadde. Og en bukett med 7 tulipaner. De blir nok finere i morgen tenker jeg..

Ja, det lite å velge mellom. Bilder er tatt med ipad, ikke beste bilder…Men men….jeg fikk da vært på Plantasjen. 

Finner dere planter med litt farger? Jeg fant det ikke…

14 kommentarer
    1. Fint med grønne planter også..og gullpotter kan man vel ha hele året :)) Jeg har en rosa ildtopp nå..men ikke så mye å velge i nei..Hortensia får man vel tak i tror jeg :)) Tulipaner er alltid så vakkert <3

    2. Ja, tulipaner er vakkert. Nesten mer blomster å velge i på matbutikken. Ildtopp er fint, det fant jeg ikke på Plantasjen. Ja, kan jo kanskje bruke disse pottene utover, men ser litt julete ut. På Plantasjen så jeg bare bare masse grønne planter og orkide da…Men er ikke alltid man har lyst på det. annebe:

    3. Kjempefine og nydelige blomster. I månedene januar, februar og mars kjøper jeg tulipaner til helgene for å pynte opp.
      Planter kan jeg ikke ha pga kattene, for da sitter de og graver i jorda slik at det blir jord utover hele leiligheten vår. Ikke alltid like morsomt. Vurderer å gå til anskaffelse av grønne falske planter, men abyssinere vet å spise på disse også.
      Ønsker deg en kjempefin søndag 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    4. Tusen takk, tulipaner vakkert…kjøpte noen kunstige grønnplanter til mamma. Hun er dement og holder ikke styr på vanningen. Var ganske fine dem. Jeg liker å ha litt planter rundt meg, lyden blir bedre da….slik som i skogen. Toril sin hverdag med musikken:

    5. da var vi to som var på plantasjen lørdag :=) det er så mange vakre grønne planter og du kjøpte noen nydelige,bonsaien har vi også ,har hatt den et par år nå og den er like fin ennå :=) skal ta bilder av mine kjøp i morgen,ble litt med farger på da

    6. Jeg har ikke grønne fingre, så alt med blomster på kreperer i løpet av no time her i huset. Men bare fordi jeg fortjener det så kjøper jeg alltid en blomsterbukett til meg selv, så jeg iallefall har en vase med friske blomster. Nå har rosene her stått i litt over to uker, det er nesten rekord, men tenker de er klare for å skiftes ut ganske snart. Ellers er det bare grønne planter her, om jeg da ikke får noen. Og de klarer jeg å kverke ganske kjapt gitt! 😀

    7. Ja, ikke lett. Heldigsvis så koster det ikke så mye å fornye litt..jeg også kjøper roser og tulipaner. Det er koselig og lunt synes jeg…ha en super dag…Marit:

    8. Flotte planter…og disse var jo litt farge på..med strikper og mørkere og lysere grønne..Jeg elsker tulipaner på denne tiden! gjerne i mange forskjellige farger! det vitner om høst i anmarsj..hihih

    9. Ja, måtte jo ta det jeg fant. Så ble jo litt liv i stua. Tulipaner er utrolig vakkert. Blir glad av dem. Var på Rema i dag….der var det masse fine blomster. Men nåhadde jeg jo kjøpt…..Toini:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg