På andre forsøk gikk det…..

Jeg skulle lage kokosmakroner i går, fant en oppskrift i Familien. Der skulle man ha eggehviter, sukker og kokos i en kjele til det ble seigt og blankt.Sterk varme og røre godt….Det ble bare en brun guffe i kjelen…ikke ble det blankt og ikke seigt…

Så på butikken i dag igjen og kjøpe mer kokos….Da pisket jeg eggehviter og melis til marengs. Rørte forsiktg i vaniljesukker og kokos. Stekte topper på plate i ca. 12 minutter på 180 grader….Disse ble gode og seige…

Sånn er det med bakst….kan ikke gi seg 🙂 

16 kommentarer
    1. Mange år siden jeg laget det..ikke så enkelt å få til. ..Bra du klarte å få dem seige på andre forsøk..det er jo da de er gode <33<

    2. nei en kan ikke gi seg om det er disse en liker :)) jeg synes kokosmakroner ofte lett blir tørre ,men det hjelper å oppbevare dem i fryseboksen :)) deilig med hjemmebakst

    3. Ja. Jeg kan ikke huske sist jeg lagde disse….var litt kjedelig i går da, men jeg synes oppskriften var litt rar…Men Familien pleier å ha fine og solide oppskrifter. annebe:

    4. Nei, må bare prøve igjen….til slutt går det kanskje…får håpe de holder seg gode disse da….Og vi spiser kaker nå vi 🙂 fruensvilje:

    5. Kokosmakroner var alltid en viktig kake hos oss. Pappa elsket den. Og jeg likte den også. Nå er jeg ikke så glad i tørre kaker lenger ..

    6. Så flink du er!! Det er jo så godt…og ja..det lønner seg og ikke gi seg…den som gir seg er en dritt…pleide vi å si…hihihih Ha en god kveld!

    7. Hehe….ja, kan ikke gi seg….må prøve helt til man får det til….og plutselig 🙂 hat vært ute og spist sammen med to damer i kveld, var hyggelig. Toini:

    8. Jeg liker kakene jeg å, godt med ett ellet annet til kaffen synes jeg 🙂 men mange har kuttet ut slike kaker til jul nå….men jeg er motsatt liker å bake jeg…frodith:

    9. Mmmmm … så godt ut! 🙂 Og lo litt av første forsøket, det er så deilig å høre at alle som blogger ikke er helt vellykka hele tiden. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg