Vil du ikke lese om nedsatt hørsel på en fredagskveld…

Hei Bloggfolk og andre ❤️

Jeg skjønner at det ikke er noe gøy, men det er IKKE gøy å høre dårlig heller..

Og det er min status hver dag, selv fredager 🙂 

Det å høre dårlig er et skjult handikap på flere måter…Hadde jeg sittet i rullestol hadde folk kommet løpende åpnet dører og spurt om det går bra…Sånn er det ikke for oss som hører dårlig….det er lissom ikke så farlig det…Du hører jo litt dårlig, ta deg sammen så går det bra. Alle blir slitne ja, men ikke alle er slitne kl. 1000 på en formiddag, etter å ha vært på jobb noen timer. Jeg er det dødssliten i hodet og kjenner øynene begynner å siger sammen. For å si det sånn, det er ikke normalt. ..

#nedsatthørsel

#hamdikap 

14 kommentarer
    1. Det tåler vi å høre om uansett dag.. Skjønner veldig godt at det er en stor plage..og som du sier ikke så lett å skjønne for andre fordi det ikke er så synlig… Håper du får en fin kveld <3

    2. Det må være forferdelig…Jeg merker jo bare hvor sliten jeg er om jeg snakker med noen, og ikke helt får med meg hva de sier..gjetter og prøver å tyde…Så, forstår deg så godt…og vi tåler å høre om det hver dag om du vil! hihihih..ha en god kveld!

    3. Tisen takk, prøver å holde meg til fredager, da er det tema om hørsel…..hvis ikke det skjer noe veldig nytt da….Man må konsentrere seg så fryktelig mye…så da blir man sliten og med hodepine i tillegg….Takk, ja nå går det tv her….lav styrke…og tekst. Toini:

    4. Kjedelig det da :/ Jeg trodde jeg hadde dårlig hørsel, for jeg klarer ikke oppfatte alt folk sier, spesielt ikke om det er støy rundt. Men de sa jeg hadde super hørsel. Men synes de testene er litt feil også da, for da fokuserer du på en pipelyd i et stille rom.
      Men de kunne ikke finne noe, så da spørs det om det kun har med konsentrasjonen min å gjøre. At det er derfor jeg har vanskelig med å høre folk i telefonen f.eks. eller når de står med ryggen å snakker til meg, så har jeg problemer med å få med meg hva de sier. Er veldig slitsomt ;s
      Så kan se for meg det å ha dårlig hørsel ja ;s

    5. Ja det er ikke enkelt med dårlig hørsel………. og ikke høre noe i det hele tatt………….
      Man må fokusere og konsentrere seg så mye mere……………….. Og forstår godt at man blir fort sliten, for det blir jo vi som hører bedre også. Slitne av konsentrasjon over lengre perioder. Det er trasig Solliv, at du skal ha det slik. Skjulte handicap……………
      Ønsker deg en god dag i dag <3

    6. Tusen takk, det er ordentlig kjipt, men men…..værste er at alle som hører vet så mye bedre enn meg som har nedsatt hørsel…..Fin dag til deg….Etdiktomdagen:

    7. Ja, du har jo samme tegnene som meg. Det å snakke i telefon f.eks er komplisert for meg. Mulig du har en annen diagnose…tinnitus eller noe….vet ikke. Eller bare noen ganger litt forkjølet eller ørevoks som kommer og går…finnes noe olje på apotek i en sprayflaske….som åpner opp litt…flere på jobben bruker den selv om de ikke hører dårlig…jeg har tegna i hvertfall og tatt tester siden jeg var ungdom…men som du sier de testene er merkelige…..Søtmonsen ):

    8. Nei , det å høre dårlig er ingen morsom greie. Og jeg tror noen ganger det er lettere for de som er helt døve, enn for de som er tunghørte. For de har da valgt tegnspråket, og bruker ikke all energien på å prøve å høre ting de ikke hører. Men er man tunghørt så kommer man litt midt i mellom, og vil jo prøve å utnytte det man kan av hørsel. Ofte enda vanskeligere livssituasjon.. Håper du får en fin lørdag uansett, kanskje i naturen? 🙂

    9. Ja, er nok mye energi som går til å prøve å høre…høre 3 ord, gjette 7 ord. Få det til å bli en setning med mening…klart det må full konsentrasjon til. Men må en måte husker man alle samtaler 50 år tilbake, hehe….pappa var helt døv og han var aldri sliten. Så brukte energi på det han ville, hogge ved og hage og hus og fotballkamper 🙂 og leste masse aviser hver dag…frodith:

    10. De sa de ikke kunne finne noe. At jeg hadde perfekt hørsel. Men det har jeg jo ikke, så ikke vet jeg 😛 Haha. Men jeg tror det har med konsentrasjonen å gjøre altså. At jeg ikke klarer å fokusere på når folk snakker til meg. Men jeg vet altså ikke 😉
      Den oljen hørtes jo bra ut da, så det skal jeg sjekke ut 🙂 Takk for tips 🙂 Vet jo at folk drar til legen for å få spylt ørene, men det har jeg aldri gjort selv.

    11. Hehe,,,,da får du fokusere og konsentrere deg…lytte, du har to ører og en munn….ja, kjekk lita flaske …ta det før dusjen,,,,haha….Søtmonsen ):

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg