Skjea i 3. dam

I dag var dagen der…Jeg skulle på tur 🙂 

Jeg håpet jeg kunne se skjea, det er meget sjelden den viser seg…

Det er et optisk fenomen..Den ene halvdelen er fjellet, den andre halvdelen er speilbildet. Det må være blikkstille. Lyset må komme inn fra sør og litt sent på ettermiddagen.Og vannstand må være slik den var i dag… Det er meget sjelden den viser seg. Jeg følte at jeg kunne være heldig i dag. Jeg snakket med flere i dag. I dag var skjea meget flott, sa de eldre menneskene jeg møtte. Jeg har aldri sett den live, bare på bilder. 

Jeg tok mange bilder med kamera skal legge dette ut senere. Her er et  bilde tatt med mobil.

Dette er som sagt skjea i 3. dam i Fredrikstadmarka, Bjørndalen. 

#skjea

#3dam

8 kommentarer
    1. Ja, det er helt utrolig….jeg har aldri sett den før, gått der hundrevis av ganger….fin spiseskje dette 🙂 tisrn takk…annebe:

    2. Ja, den er utrolig flott…den er ikke å se hver dag for å si det sånn…hadde det på følelsen i dag….det var skjevær …Den er veldig sjelden….men fin sølvskje dette…Mange som ikke vet om dette…jeg vet 🙂 dvergpinschere i mitt hjerte:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg