God morgen til dere.

Det er en ny dag…..regner litt…

som vanlig.

 

Jeg tenkte jeg slapper av med kaffe og blader og bare nyter dette så lenge jeg kan.

Etterpå skal jeg begynne med litt julerengjøring…eller jeg har begynt allerede da..Jeg begynner alltid 1. november. Tar ikke mye, men gjør litt hver dag. Det kan være å rydde i et par skuffer den ene dagen. Tar bak sofaen i stua den andre dagen, rydder i en kurv den tredje dagen…..så drar man det lissom med seg…skriver litt lister også og stryyyyyker etterhvert..Ikke at det er så fryktelig rotete eller møkkette, men da har man lissom gått igjennom litt og man får fakrisk julestemning av dette. 

Slik gjør jeg også når desember kommer…pynter eller baker og/eller handler litt….Jeg gjør altså litt hver dag…hvis dere skjønner  hva jeg mener. Midt i desember har jeg fått julestemning. Den må du selv lage i ditt eget hode og i ditt eget hjem….Det funker 🙂 

Legger ved et bilde av middagen i går, det ble burger på O’Learys …..

10 kommentarer
    1. Så smart med å begynne så tidlig. Det er lurt 🙂 Slipper stresset i desember 🙂 Jeg våknet kl 4 i dag.. Har sittet og sett tv, og funnet fram noen bilder fra i går 🙂 Skal til mamma på landet en tur 🙂 Ha en fin dag 🙂

    2. Ja, stress mec jula orker jeg ikke…dette er min måte å få julestemning på….Folk klager hvert år at dem ikke får julestemning….men det kan du heller ikke få av å ikke gjøre noe…kan ikke bare trobden kommer av seg selv på julaften…det er faktisk en jobb….Det var tidlig…har du prøvd en sånn lyslsmpe….det hjelper….Noen minutter en gang i blant…vi trenger lys i denne mørke tiden. frodith:

    3. :-)”Litt hver dag er bra!
      Jeg gjør slik LITT HVER DAG året rundt 🙂 har ikke lenger dette med julenedvask og slikt. Vasker jo året rundt og tar der det er nødvendig 🙂 Men baking blir det litt av og pynting også – etter hvert 🙂
      God søndag!

    4. Veldig lurt! jeg prøver å ikke måtte vaske så mye til jul..det er jo bare familien her uansett…og er ikke mer skitt til jul en ellers..så her blir det bare vanlig vask..hver uke som vanlig…Men skulle ønske jeg begynte før med med julehandel…Tenker jeg skal..men utsetter og utsetter…og plutselig må jeg bare…Ha en god søndag…regner og er grått her også!

    5. Ja, lurt å begynne litt tidlig med gaver. Jeg handler litt på salg nå….for til jul er det ikke salg….og så lager jeg litt gaver…det med gaver er aldri stress for meg..og det å bake er litt gøy synes jeg…baker ikke mye men litt….ikke mye som skjer her i jula i år….men koselig å gjøre litt hygge for seg selv….også…dvergpinschere i mitt hjerte:

    6. Litt hver dag er mitt motto med alt her i livet….ikke sånn skippertak…..Det fungerer for meg…..og litt trim hver dag, ikke bare lange turer i helgen….fin fin dag….Etdiktomdagen:

    7. Greit å rydde og ordne litt av gangen … unngå stress :)) Kos når man begynner å få litt julestemning..og med LITT snø i Desember blir det fint :)) Maten så god ut da…

    8. Ja tar litt om gangen jeg…blir ikke stress om man jobber på en måte mot julen…og da finner man roen til jul…God mat der, gutta vil sjelden spise der….de mener det minner om en flyplass….Lite folk der i går, jeg var der før kampene begynte…tittet inn der nå….stinn brakke. Sikkert kjente lag som spiller i kveld…annebe:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg