Det å høre dårlig er en vanskelig sak…sansetap…

Det å bruke så utrolig mye krefter på å høre hva folk sier…som går helt automatisk for andre mennesker…

Hun dama på Nav sa til meg…

Det å høre dårlig  kan sammelignes med å lese en bok om hjerneforskning på engelsk….

Klart du må konsentrere deg da….

Så ikke rart at når klokka er sånn 1100 på formiddagen er jeg helt kjørt….Det er lissom tomt i boksen….Får ikke inn noe mer før jeg  har lagt meg til ladning igjen…Tungt og vanskelig…

Tror ikke folk skjønner det der helt…bare man får seg et høreapparat så blir alt meget bedre….

Etter en tid så er lissom evnen til å konsentrere seg oppbrukt…

Jeg tenker at hver fredag blogger jeg litt om nedsatt hørsel, før helgen setter inn 🙂 

God helg til alle herlige mennesker her  inne, glad i dere❤️

#nedsatthørsel

#konsentrasjon 

#sansetap 

8 kommentarer
    1. Ja det må jo være slitsomt..kjenner det selv når det er mye folk, og jeg skal prøve å høre noe over mye bråk…Så bra hun på nav viste det, og tenke sånn..ikke alle som tenker over det…ha en god helg, og kos deg med fredagskvelden!

    2. Ja, folk skjønner ikke dette…Men sånn er det. Er man helt døv blir man visst ikke sliten på den måten…Men det er det med konsentrasjon…Alle vet jo det at det er umulig å kosentrere seg hele dagen…Alle må ha pauser…Atle Lundhaug:

    3. Tisen takk, hun dama på Nav var et helt unikt og varmt menneske…snart kommer hun ned på jobben og forteller hvordan jeg opplever min hverdag. Til sjefene mine….de trenger å høre det…….dvergpinschere i mitt hjerte:

    4. Jeg kan tenke meg at det noen ganger er vanskeligere å høre LITT dårlig, enn å være nesten døv. For da velger man som oftest tegnspråket, som gjør det litt mindre slitsomt. Når man er i miljøer som KAN tegnspråk vel og merke.Vi ser jo de tunghørte ungene hos oss, som er inne på deltidsopplæring. De er slitne på skolene hjemme, av å prøve å høre alt hele tiden. Og det går ikke, selv med CI- apparater. Og når de kommer til oss er de også litt slitne i starten, for de kan ikke tegnspråk heller. Tungt for mange. Så fint du skal skrive litt om det hver fredag da 🙂 Kos deg med fredagen 🙂

    5. Hei igjen, Ja…..det er dyp konsentasjon. Det må også gjettes….HØRE 3 ord gjette 7….osv….Så det sier seg selv at det tapper hørselhemmede for krefter. Vi har jo de samme kreftene som skal fordeles…og vil gjerne ha litt energi til normale ting….Viktig å blogge litt om dette føler jeg…God kveld og takk for at du deler dine erfaringer ??frodith:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg