Turen i dag gikk til Husvik

 Tur ble det, selv om jeg var i tvil hvor jeg skulle gå. Ordnet litt her hjemme først. Raket litt i hagen, begynner å bli løv som faller ned. Gresset var høyt og sønn min hadde klippet det, men jeg raket litt og stellet rundt ute. Hagen er flott nå synes så grønn og fin, trist på en måte at den snart går i dvale…men da får jeg enda bedre tid til turer i skog og mark 🙂 

Tenkte litt og fant til slutt ut at jeg ville ta en tur til Husvik. Et sted i bygda der jeg kommer fra. Meget vakkert sted. Parkerte bilen og gikk gjennom en gård før jeg kom til sjøen. Huset dere ser her er jeg usikker på om det bor noen, for det var et flott hus bak der. Hagen var stelt, så ikke ubebodd. Kanskje de bruker huset til noe kunst eller noe. Jeg vet ikke, kjenner dem ikke…

På det mørke fjellet spiste jeg matpakka mi og drakk te. Badet ikke i dag, det var litt kjølig synes jeg. Men vasset over der og der var det noe fra krigen. Et sted å gjemme seg ned i. Var et skilt på veien dit så jeg, men jeg gikk jo ikke veien, jeg vasset over 🙂 så en flyndre flat på veien ut….

Og bak meg et stort gult fjell, elsker de gule svabergene vi har her ved sjøen. 

6 kommentarer
    1. Åååå så heldig å se fisken i vannet..eller flyndra så flat da..hihih..Flotte bilder! og ser helt herlig ut der!Flotte bilder!

    2. Tusen takk, var fint sted..Moro å vasse og se en flyndre i bunnen…så død ut, men plutselig pilet den avgårde…dvergpinschere i mitt hjerte:

    3. Så ut til å være en fin tur. Fascinerende med det huset. Så litt slitt ut, og trist på en måte. Et flott hus med fine detaljer 🙂
      Kjekt å se naturen og detaljer i naturen. Og ikke minst litt dyreliv 🙂
      Jeg gikk tur i går og så småfroskene hoppe 🙂 Koselig det synes jeg 🙂

    4. Koselig å se natur og dyr og fisker, tusen takk.
      Huset er kanskje lei seg for at de som bodde der…har flyttet til et nyere hus…ikke lett å si, skal forske litt på det nle nysgjerrig. Skal høre med en ksmerat av meg, har går der mye og er derfra…Eva:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg