I dag var dagen for tilvenning….

I dag var det meldt regn og da tenkte jeg at jeg får bruke dagen i byen og kjøpesenter, for der er det mye støy! 

Jeg skal snart begynne på jobb igjen og må tilvenne meg til lyder og mas. Jeg har jo vært mye her hjemme i stillheten. I hagen og på stranda og med malekost her i huset. Det har vært stille. …Nesten ikke en lyd. 

I dag tok jeg på høreapparatene og dro til mas og støy. For å sjekke hvordan jeg reagerte på lyder igjen. Det var grusomt. Skoene knirket, masse prat på kryss og tvers, biler og sus. Jeg har så og si hatt ferie fra høreapparatne også. Det har vært deilig. Jeg gruer meg til å begynne å jobbe igjen. For det er slitsomt, og jeg blir fryktelig sliten….av lyder og støy og mas! 

Men jeg må jo jobbe, men etterhvert så kommer tanken om trygd snikene…….

For det er ikke greit å jobbe 100 % i et kontorlandskap. Jeg takler det snart ikke lenger 🙁 

14 kommentarer
    1. Du må komme deg over i en jobb som jeg har , med døve 🙂 Der er det ofte stille og rolig. Selv om vi er jo en del hørende også. Men en del mer rolig enn andre plasser tror jeg nok 🙂 Mye tegnsrpåk. Jeg blir sprø av støy selv jeg.

    2. Må ha vært deilig med ferie fra slitsomme lyder og mas.. Du kan jo ikke gå hver dag å bli helt utslitt..håper du finner en god løsning på det.. <3<3

    3. Takk fir tips, ja jeg kan ikke ha det sånn. Det er helt sikkert. Så får jobbqe videre med noen løsninger. Man bør ha overskudd i hverdagen selv om man jobber og det har ikke jeg. frodith:

    4. Ja, tusen takk. Jeg kan ikke ha det slik. Jeg har jo ikke noe liv på den måten der. All energi går med på å jobbe….. 🙁 annebe:

    5. Nå minnet du meg på at jeg ikke har hatt på høreapparatet på en stund. Jeg MÅ bare venne meg til dette. Men jeg er å vant til å høre dårlig, at jeg ikke husker høreapparatet hehehe

    6. Hei!
      Ja dette med høreapparat er ikke enkelt. Jeg har en mor som bare bil bruke ETT apparat for det blir for mye støy sier hun……………..
      Det er travelt når energien forsvinner på jobb………………. jeg kjenner til det på en annen måte :-/ Og har du muligheten tror jeg at jeg hadde gått for redusert arbeidstid……….og kanskje fått noe uføretrygd…………… det viktigste er at DU har det bra og kan glede deg til jobb. Jobb er viktig men man skal fungere utenom arbeidstid også.

    7. Ja, jeg måbruke det hver dag på jobb, men når jeg tusler rundt her så er det ikke i bruk. Bare når jeg skal møte folk da…due:

    8. Hei og takk for fint svar. Ja, man blr ha et liv utenom jobb også og det føler jeg er veldig redusert på grunn av da må jeg hvile hodet og øra på en måte. For dey er slitsomt å konsentrere seg for lenge om gangen. Da er det bare skogen som gjelder, og da. Lir man jo litt asosial. Skjønner don mor for det er fryktelig mye støy, bare et ark som brettes er spm en buldoser i mine ører når jeg har de påEtdiktomdagen:

    9. Ja det forstår jeg..at du må tilvenne deg igjen..Kanskje du må se deg om etter en annen jobb..og tenke over hva du greier…Lykke til på jobb..og forstår du har litt å tenke på..Jeg takler ikke støy selv..så forstår nok litt hvordan du har det..

    10. Tusen takk, ja har mange tanker i hodet om dette. Jeg kan ikke ha det slik jeg har det nå. Livet må leves, ikke være på vent…..dvergpinschere i mitt hjerte:

    11. Jeg vet jo ikke hva salgs hørselstap du har, men lurer på om apparatene dine er riktig innstilt Min erfaring er at det ofte ikke gjøres god nok jobb ved valg av apparater og innstilling i forhold til hørselstapet. Dessuten blir lydbildet bedre når man venner seg til å bruke apparatene hver dag. Støysjokk blir verre når det er en stund siden lyden var på. Og det er mulig å skru volumet noe ned istedenfor å slå helt av 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg