Ut på tur til Hvaler

I går,

Tok jeg meg en kjøretur til Hvaler, utenfor Fredrikstad. Jeg besøkte Vesterøy. Den første stor øya på.Hvaler. Det er flott vei og veien er nedbetalt,  før så måtte man betale 50,- kroner på vei til Hvaler. Men det er flere år siden nå. Bare du kommer deg over til Kråkerøy først. Her er en ny flott bru, og dessverre koster det kr. 25,- å passere tilbake fra Kråkerøy. 

Jeg bor på Kråkerøy så det er ikke langt for meg å kjøre till Hvaler, men det er et populært sommersted og sinnsykt mye trafikk. Så best å kjøre til Hvaler etter sommeren synes jeg da…Men jeg er ikke så glad i å kjøre bil…

Stedet jeg besøkte i går var blant annet Papper på Vesterøy. Et helt utrolig nydelig sted, men veien dit er grusom. Ikke noe for sarte sjeler…..

Men tur ble det…

14 kommentarer
    1. Ja, utrolig mange retninger å legge turen, Hvaler, eller mot Halden og Sverige og indre Østfold er nydelig også. Og mot Oslo eller rett over fjorden. Sandefjord og Tjøme, Masse muligheter, hvis man liker å kjøre bil….Etdiktomdagen:

    2. Ja…………. jeg liker å kjøre bil når jeg VET hvor jeg skal. Jeg blir alltid stresset ved kjøring på ukjente steder, og jeg løste IKKE bilen mens vi var i Sponvika…………………. jeg er litt pyse forstår du 🙂
      Så jeg forstår deg godt 🙂

    3. Så flott det så ut der!! helt herlig og så idyllisk! Ja det er et yndet sommersted, og sikkert fult opp med turister! Kjempe fine bilder! ha en god ny dag!

    4. Tusen takk, jeg idyll dette her ja. 30000 ekstra mennesker på Hvaler på sommeren…Så da blir det litt luftigere på høsten. dvergpinschere i mitt hjerte:

    5. Så vakkert og sommerlig :)) Vi var der en gang for noen år siden.. men da formen min var dårlig spiste vi bare nede ved vannet..og dro fort hjem igjen… Håper værmeldinga slår til i helga.. for det er meldt mye sol nå…<3

    6. Ja, sommersted dette. Trist med formen din da, så da ble jo ikke minnene så gode. Tvi tvi når det gjelder vær. Har badet hver dag jeg nå, men mye vind.annebe:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg