Gullregn

Fra Wikipedia:  Gullregn er giftig og kan være dødelig giftig ved høyt inntak. Symptomer på gullregnforgiftning er intens trøtthet, oppkast, koma, frådende munn og ulikt utvidete pupiller. Til tross for at planten er giftig, brukes den som vertsplante for larvene til flere sommerfuglarter.

Veldig vakker, men du så giftig…

Dette eksemplaret fant jeg på veien ned til badestedet i går. Det var utenfor et bedehus, som nå noen har kjøpt og gjort om til hytte….Har ikke lagt merke til dette før, men i går stod det der i full blomst. 

#gullregn

6 kommentarer
    1. jeg er ikke sikker,men tror jeg har et slikt tre ) sådde noen frø,og et vokste seg til,ante igrunnen ikke hva det var,nå er treet en god meter høg og kan se ut som gullregn på bladene,utrolig vakkert,så får barnebarna lære att det ikke er lov å røre den dagen det kommer blomster på den

    2. Ja, de får bare lære seg det,, bare se og ikke røre. Du får forklare det, men at dette treet nyter vi med øynene,,,,,sånn er det bare. En nabo har også et slikt tre, står inne i hagen, og ser bare toppen. fruensvilje:

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, og mange er ikke klar over det, men denne er veldig giftig…
      Ja, plutselig ute i skogen stod det der….

    4. Greit å vite hva som er giftig… men nydelig var den :)) Så du hadde bada.. tøft, bader ganske fort når det blir soldager jeg også..men ikke enda i år… Ha en fin kveld <3

    5. Tusen takk, ja, deilig med bad. Vannet var kaldt, men jeg hadde bestemt meg. Jeg skulle bade tidlig i år. Kan ikke alltid vente til det er 20 grader i vamnet…Blir vel flere bad i helgen tenker jeg. Meldt fint vær…Flott tre var dette, så det når kom opp fra badeturen 🙂 annebe:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg