Jeg sparer….

Jeg sparer på kaffegruten til gjødning. Samler det opp og bææææærer ut i bøtter. Hehe, neida så mye kaffe er det ikke. Legger de litt rundt sommerblomstene jeg har i krukker og kasser. Jeg tror det er bra! Og da er det bra. …..

Ellers så samler jeg eggeskall. De brekker jeg slik at det blir skarpe kanter og danderer rundt de små nye sommerfuglbuskene mine. Sneglene liker ikke skarpe kanter. Og så er det mye næring da. Kalsium blant annet….Nei DU må ikke hive eggeskall. Det er brukenes til mye. Kan også blande skall i jorda. Og også så frø i eggeskallet. Og så etterhvert plante hele spirer med skallet i en større potte. 

Nei, ikke kaste…grut og skall, men ta vare på. Det er GULL. 

 

4 kommentarer
    1. Ja det er vel fint for å holde sneglene borte..Lykke til! må innrømme at her går eggeskallene rett i søpla..men har lite planter her da…hihih Ha en god kveld!

    2. Tusen takk, ja nå kom sneglene her i hagen igjen, etter alt det regnet. Store og ekle….æsj…ha en super kveld. Her begynte det å bøtte ned, da jeg endelig fikk yngste sønn opp i en høy furu for å klippe greiner…så det passet jo bra for ham. Spratt inn igjjen på et blunk….dvergpinschere i mitt hjerte:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg