Jeg er fra Fredrikstad…..del 1

DU har sikkert fått det med deg….

Fredrikstad er kåret til norges mest attraktive by. Jeg er STOLT!

Vi har en vakker by i vekst. Gågata blomstrer med nye butikker og kaffebarer. Ikke et ledig lokale. For bare noen få år siden var det mange tomme lokaler og gråpapir i vinduene. Det var tomt tomt tomt. Var du en tur i byen midt i uka så så du kanskje 5 mennesker slentrende forbi uten mål og mening. Nå er det yrende liv og folk, og masse restauranter og nye kjeder. Før var det mest kebabsjapper…..

Vi har elva, bryggepromenaden og gratis ferjer. Ferjene går hele tida og maks ventetid er 20 minutter. Går fra Fredrikstad til Kråkerøy og  til Gamlebyen og tilbake igjen og samme rute og helt til Gressvik. Og så er det en ferje som går rett over elva fra Gamlebyen til Tollboden. Den tar sånn ca. 2 minutter.  Turen til Gressvik – den lengste turen er bare flott. Helt gratis så man kan nyte Fredrikstad fra sjøsiden. 

Jeg er stolt og koser meg ofte i byen, bruker den mye. Nyter livet og ser meg rundt – jaggu har det blitt fint her i byen…..

Bryggepromenaden i seg selv har et yrende liv, med restauranter på rekke og rad med nydelige plasser og sitter du der på kvelden, nyter du en flott solnedgang også! 

Kommer DU 🙂 

Vi prekas! 

6 kommentarer
    1. Så kjekt å oppleve vekst i byen sin,det er jo det alle både små og store steder drømmer om )) har vært der en gang og minnast att det var vakkert der ja

    2. Så bra du er fornøyd med byen din, jeg visste ikke det om den kåringa.. er nok fortjent, blomsterfloren på bildet var jo helt nydelig ! Ha vært innom Fredrikstad men det er noen år siden.. fint i gamlebyen, men da jeg var der var jeg så dårlig at opplevelsen ikke ble helt topp .. Kos deg med dagen videre <3

    3. annebe: Ja, leste om det i avisa og folk i byen synes det er morsomt. Blomstringa er tidlig i våres for det er plantet krokus i hele byen. 1 for hver innbygger. Vet ikke helt hvor mange vi er nå, men sånn ca. 70.000 og da blir det 70.000 krokus. Det er flott og vakre farger. Gamlebyen er fin perle, håper du orker en ny tur en gang. Ønsker deg en bra dag! Og tusen takk for hilsen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg