Kongen er en meget klok person / snart 17. mai er dere klare….

Når vi synger “Ja vi elsker dette landet”, skal vi huske på at vi også synger om hverandre. For det er vi som utgjør landet. 

H.M. Kong Harald V 

Jeg tok inn litt blomster fra hagen i går. Masse som gror nå, så trenger jo ikke kjøpe blomster på denne årstiden. Bånd kjøpte jeg hos Søstrene Grene. Brikken har jeg heklet selv. Bordet er funnet på loppis og malt hvitt. Vasen er fra Bolia. Så nå har dere fått hele historien. Er ikke det greit da. 

17. mai er barnas dag synes nå jeg da. Ungene mine er store og jeg har ingen barnebarn. Så blir til at jeg baker en kake og besøker min mor. Hun er enke og selv gammel og orker ikke mye lenger. Jeg har også gått til byen mange ganger alene og sett på barnetoget. Det er hyggelig 🙂 Men kan fort føle seg litt ensom i horden av folk….

Så forstår veldig godt de menneskene som går i skogen eller holder seg inne denne dagen. Vi må ikke glemme at rundt oss finner vi mange ensomme mennesker. Det er også en del av livet! 

#ensomme

#17.mai

#pølserisogbrus

 

6 kommentarer
    1. Ja menneskene ER landet helt klart :)) Så koselig på bordet ditt med fin duk og blomster :)) Etter gutta ble store tar mannen og jeg gjerne med kaffe og mat å drar ut ved sjøen på 17 mai..men det kommer an på været :)) Der vi har flytta nå ser vi rett ned på barnetoget.. så får vel med oss det i år :)) Hyggelig å ta med kake til moren din da <3<3

    2. Ja, mange muligheter for å feire 17. mai. Alle må jo ikke til byen 🙂 Tusen takk for pene ord. Ha en kjekk kveld i gråværet……annebe:

    3. Ja 17 mai er for barna..det syns jeg også..vi feirer ikke mye..og her blir det tur med hundene..ute å se på sykkeløpet som går forbi her..også hjem og lage noe god mat..se på toget på tv og slappe av..ingen store festligheter her..Ha en god kveld! og noen flotte blomster du har funnet!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg