Jeg blir så sliten av å ikke høre / jeg blir så sliten av å prøve å fortelle folk om min hverdag!

Alle tror at får man apparat så er alt i orden! Det fungerer ikke slik. Jeg må fortsatt sile ord og lyder. Trenger jeg å høre dette, eller er det bare støy. Hos folk med normal hørsel går dette automatisk! Ikke hos oss som har nedsatt hørsel. Her må det full konsentrasjon til…vann som renner, papirbretting, rulling av mus, kjøleskapet. Når man har fått dette apparatet, så blir ALLE lyder forsterket. Ikke bare de som er nyttige!!! Men alle lyder, dette blir voldsomt og dette tar tid og energi! 

Det er litt rart egentlig, at når man ikke hører så blir man veldig sliten av lyder og støy. Jeg blir også sliten fysisk og mentalt. Veldig sliten i hodet. Men også fysisk. Litt vanskelig å forklare, men vondter her og der. Litt sånn influensa-smerter i leddene og fort tom for energi…..

Alle vil være friske!!!  Men IKKE lett å formidle dette i en hektisk hverdag. 

Folk har vel nok med seg selv kanskje……God hørende ettermidag der ute! 🙂 🙂 🙂 

 

 

#døvhet

#nedsatthørsel

4 kommentarer
    1. Det er klar du går med med opphengte skuldre og stram muskulatur..og da får man vondter…jeg kjenner også til det..ikke med lyder pga hørsel, men pga hodepine..og da forsterkes også alle lyder…og jeg blir så sliten…av å ikke gjøre noen ting..Men man bruker så mye energi på å ta seg sammen og prøve, og prøve..og da blir man sliten…Så forstår deg såå godt…Ha en god kveld du også!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Hei igjen, tusen takk for varme ord. Ja, går litt for mye energi ut noen gamger og litt fot lite inn! Føler med deg også, ikke greit å ha det slik. Men naturen hjelper oss å glemme smerter for en liten stund….Ha en super kveld med kamera ditt 🙂

    3. Har hatt høreapparat i snart 10 år. Lett å kjenne seg igjen i det du skriver… Takk for innlegget ditt, det er nok veldig mange som ikke skjønner hvordan vi opplever hverdagen med høreapparat. Ønsker deg en flott uke.

    4. Vidar Grandahl: Tusen takk, så bra, jeg skal fortsette å skrive om dette og dårlig hørsel. Trenger litt fokus. Ha en flott dag og uke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg