Var det smak og behag eller salt og pepper!

I går var  jeg og min eldste sønn ute og spiste på en av restaurantene her i byen jeg bor. Jeg hadde lyst på fiskesuppe og spurte hvilke grønnsaker det var i den. Den hyggelige servitøren ramset opp og en av grønnsakene som var sellerirot. Jeg fortalte at jeg var allergisk mot denne rotgrønnsaken. Hva kan jeg ta da. Joda, anbefalte videre at flesk og duppe var godt. Flott tenkte jeg, den vil jeg prøve.

Etter en liten stund kom 2 store rause middager. Jeg gledet meg, men fikk se store biter som lignet selleri. igjen måtte jeg hente servitør og spørre. Dette kunne han ikke så han duret ut på kjøkken og fikk bekreftet at joda det var selleri. Joda like langt. Men dette fikser jeg sa han. Etter en 10 minutters venting hadde kjøkkenet tryllet frem ny middag uten selleri. Og jeg kunne endelig spise sammen med sønnen min som var nesten ferdig med sin middag.

Moralen er, kelner burde koblet disse grønnsakene, da de hadde bare 4 retter. Hvor var allergenmerkingen!

Tenk om vi var matbloggere og anmeldere og trillet terning.

Vi kunne være salt og pepper eller sennep og ketchup som var ute! Da hadde det blitt terning 2!

Og jeg kunne blitt veldig syk……..

Neste gang er de sikkert mye flinkere. Maten var god og raus porsjon, men men skortet litt på andre ting….

 

Desserten var god, men litt liten kaffekopp.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg